🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 های های ارغنون

(ثبت: 252539) آبان 7, 1401 

 

های های ارغنون

باز می آید نوای های های ارغنون
گریه های بیصدای کودکان غرق خون
شد فضای شه چراغ آکنده از گرد و غبار
بوی سرب و بوی گریه ،بوی باروت و جنون
باز گندمزار رویاهای من آتش گرفت
داغ پنهانی که سوزاند مرا از اندرون
خیمه بر صحن شبستانم زده خفاش شب
چهره زیبای شیرازم شد از خون لاله گون
باز زد بر صحن بستان هجمه باد خزان
باز شد سر زخم چرکین را دوباره از درون
گشت غارت راحت دل باز افتادم ز پا
لرزه بر جانم فتادست و بلرزاند ستون
گرگ خون آشام زد بر آهوان این حرم
دست عفریتی دوباره ز آستین آمد برون
برگ برگ خاطراتم باز رنگ خون گرفت
بیت بیت واژگان صلح گشته واژگون
باز گویا کرد خونین صحنه سجاده را
سرب داغی از تفنگ و از سر انگشتی زبون
جغد شوم شب پرستی پر گشود از آشیان
سرو آزادی دوباره با تبر شد سرنگون

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. درود🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    آبان 8, 1401

    ” خیمه بر صحن شبستانم زده خفاش شب
    چهره زیبای شیرازم شد از خون لاله گون ”

    آلاله هایی که به خون سرخشان حرم امن الهی را رنگین کردند

    روحشان شاد

    سلام و احترام محضرتان جناب استاد وحدتی گرامی

    بهره مند شدم از شعر پاکتان

    مآجور باشید

    💐🍃🙏🙏👏👏👏👏🌹

    • درود و عرض ادب جناب مهدی پور عزیز.
      از بزرگواریتان سپاس.
      🥀🥀🥀

  3. نسرین حسینی

    آبان 8, 1401

    درودها برشما جناب یگانه خوش قلم زیبا بود

    قلمتون ماندگار 👌👌🌺🌺🌺

  4. غلامحسین جمعی

    آبان 8, 1401

    درودو سپاس بر استاد بزرگوارو شاعر فرهیخته ام

    جناب وحدتی

    دستمریزاد عزیز بزرگوار

    امیدوارم که هیچ سرور آزادی سرنگون نگردد

    و شاهد رشد و سربلندی تمام سرو های آزادی باشیم

    دستبوسن عزیز بزرگوار

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    • عرض سلام و ادب بر استاد جمعی بزرگوار، ادیب و شاعر گرانقدر.
      از همراهی تان سپاس.
      بمانید به مهر.
      🥀🥀🌼🌼🥀🥀

  5. سیما انبائی

    آبان 9, 1401

    👏👏👏👏👏👏👏👏

  6. مسعود مدهوش

    آبان 11, 1401

    درود بر استاد وحدتی گرانقدر 🌿🍃

    بسیار زیبا و دلنشین ،واقعا برای عزیزان هم وطن بسیار غمگینیم🍃💐🌿