🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گر قلم فرسا به ایما حرف را

(ثبت: 215476) مهر 9, 1398 
گر قلم فرسا به ایما حرف را

لا رها از دغدغه این روزگار
گر تقلّا ، کارورزان ،مردِ کار

همچو بیدی قامتی خم رو زمین
ضرب شستی دیده غمگین در دیار

خون دلها خورده از دست این و آن
اخذ قُوتی را ، که از مرگی ، فرار

در میان قدّاره بندان زندگی
آشنا ، غمگین غریبی لا قرار

گر قلم فرسا به ایما حرف را
بازگویی ،بینِ خلقی آشکار

چون عملکردی نباشد جان من
واژه ها هر چند عالی ،ای نگار

باوری عینی شعاری گشت هان
رویِ کاغذ ، حق نمایی ، رستگار

همچو موری باش منّت کش نه هان
چون مگس لا ، گرد شیرین شهد ،بار

آرزو ، گر آرمانی ، ای ولی
بی هدف در چاه ذلّت ماندگار

ولی اله بایبوردی

07 / 07 / 1398

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. مهر 9, 1398

    سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام
    شبیه ش یه دلنوشته دارم بنام مورچه های سیاه”سایت نو
    اگروقت کردید بخونیدش خیلی نزدیک بهم نوشته شده
    درپناه خدا….

    • سلام

      سرکار خانم ایزد سرشت

      سپاس از حضور سبزتان

      مورچه های سیاه را از سایت نو مطالعه کردم…

      زیبا قلم فرسایی شده است …

      دستمریزاد

      🌸🌸🌸🌺🌺🌸🌸🌸

  3. درودتان بادا استاد گرانقدر🍃💐💐💐

    • سلام

      سرکار خانم یارعلی زاده

      سپاس از همراهی تان

      🌷🌷🌺🌸🌺🌷🌷

  4. … سلام استاد عزیز باز ممنونم برای به نمایش گذاشتن این نگاره ی دمساز با روزگار غریب ما…

    .. دغدغه من غمی است
    تنها که
    بر چهره حقایق نشسته و
    با قمه
    دقی بر سینه ام !
    * * * *
    – پژواره –

    • سلام

      استاد ترکمان گرامی

      سپاس از نگارش زیبایتان

      با تشکر از همراهی تان

      تقدیمی : 🌸

      می رسد هر دم عنایت از خدا
      هر دمی را بازدم ، شکری ، ادا

      کائناتی ،تحتِ فرمان آدمی
      آدمی مخلوق اشرف بین ما

      ولی اله بایبوردی

      09 / 07 / 1398

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  5. علی معصومی

    مهر 9, 1398

    درود ارجمند
    استاد من

    از مور کمترم
    اگر از غم رها شوم
    من بار غصه ایام می برم
    بر مردم نشسته به بازار و بی خبر
    اینان
    حکایت گل بر باد رفته اند

    🌺🌺🌺🌺

    • سلام

      استاد معصومی ارجمند

      سپاس از قطعه یِ زیبایتان

      با تشکر از حضور سبزتان

      تقدیمی : 🌹

      عزم راهی کن ببندی رخت را
      تا به آن وادی رسی ،یابی بقا

      قاف را یادی کنی ، سیمرغ را
      همچو سی مرغی شوی خود را رها

      ولی اله بایبوردی

      09 / 07 / 1398

      🍃🌿💐🍃🌿🌈💐🌈

  6. طارق خراسانی

    مهر 10, 1398

    سلام و درود بر حضرت دوست

    لذت بردم
    احسنت

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام

      استاد ارجمند

      سپاس از همراهی با دیدگاه زیبایتان…

      در پناه ایزد دوست

      🌸🌸🌷🌺🌷🌸🌸

  7. سلام استاد عزیز و بزرگوار

    شادکام باشید

    🌿💐🌺🌺🌺🌺🌿💐

    • سلام

      استاد بزرگوار

      سپاس از حضور سبز تان

      در پناه حق

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا