🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گل باران

(ثبت: 2916) آذر 16, 1395 

پشت دروازه های چشمانم، 
بوته ی انتظار، گل کرده
روی خاکِ سیاهِ تبعیدم، 
لاله ای بیقرار، گل کرده

خوش خبر باشی ای صداقتِ صبح…
چشمتان روشن ای اهالی شب…
طبع سبز و سپید قاصدکی،
پای سنگ حصار، گل کرده

یک نفر می رسد که دستانش، 
بوی یاس و محمدی دارد…
در افق روی خط نیلی رنگ، 
سایه ی یک سوار، گل کرده

مرگ، حق است و حق،نخواهد مرد! 
حكمِ اعدام را بسوزانید!
حسِّ گرمِ جوانه ی احساس، 
روی اندامِ دار، گل کرده

دستهایم معطّر است انگار،
تا قلم رنگ نور می گیرد
روی پاییزِ بودنم آرام، 
لحظه های بهار، گل کرده…

سوختن را چرا به جان نخرم؟
دردها را چرا نفس نکشم؟
هر کجا دل شکافت،بر زخمش، 
عشق با اقتدار، گل کرده…

تلخیِ قصه رنگ می بازد، 
زیر نور طلایی باور…
روی خاکستر تَنِ کلمات،
شعر و شور و شعار، گل کرده…

صبحگاه است….زندگی از نو، 
می نوازد سرودِ “تازه شدن”…
روی لبهای آسمان سحر،
خنده ای آشکار، گل کرده…..

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 17, 1395

    سلام و درود بر بزرگ بانوی سرزمینم

    اسلام زندان ندارد

    حضرت امام (ره) فرمودند :

    زندانها باید به دانشگاه تبدیل شوند .

    اسلام دین مترقی ست  دستورات الهی ارزشمند و باید اجرا شود اما نوع اجرای آن با طی زمان تغییر می کند و از این جهت رسول گرامی فرموده اند:

     اطلبوا العلم من المهد إلى اللحد

    نهج الفصاحه صفحه 218 حديث 327

    ز گهواره تا گور دانش بجوی

    حضرت امام (ره) در حدود  38 سال پیش فرموده  بودند که ما نباید زندان داشته باشیم  این مطالب را دشمنان ما بازگو نمی کنند چون ارزش و اعتبار اسلام در جهان بالا می رود آنان گروهک داعش را می آفرینند تا کودکان معصوم و بی گناه  را حلق آویز کنند تا آبروی اسلام را ببرند و دین اسلام را یک دین ضد بشری به مردم جهان  معرفی کنند .

    شعر شما از زبان جان قدرتمندی ست  و  مدتی ست  که جان قدرتمند سیاره ی خاکی ،   فرمان زدودن زندان و سوختن احکام اعدام  را صادر کرده است کو گوش شنوا؟  .

    شما بعنوان یک گیرنده ی بسیار قوی این پیام ها را گرفته و در قالب هنر آن هم به عالی ترین وجه به جهانیان ارایه داد ه اید.

     

    درود بر شما

     

     

    در پناه خدا شاد زی

     

  2. زهره خسروی

    آذر 17, 1395

    سلام غزل بانوی عزیز

    اشعار شما آسمانی ست

    این شعر روح دارد و در هر مصرعش  دنیایی مطلب…

  3. سلام و عرض ادب به خانم آرامش

    خیلی زیباست

    آفرررین بر این طبع غوغاگر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا