🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گمنامی

(ثبت: 224292) فروردین 4, 1399 

 

گمنامی

مرا ای کاش با خود برده بودی
و یا از خود نشان آورده بودی

همان جایی که عطر قامتت را
درون سنگری افشرده بودی

ز مختصات خود چیزی نگفتی
سحرگاهیکه ترکش خورده بودی

شنیدم زیر باران گلوله
عطش در سینه و افسرده بودی

به صحرا عطر و بوی لاله پیچید
که غرق از خون زخم گرده بودی

تو نام خویش گم کردی ولی من…
به گمنامی که چه زیبا مرده بودی

 

 

 

 

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    فروردین 4, 1399

    نیمه پنهان گمشده

    هر چند گمنام

    سلام و درود

    استاد ارجمند

    دستمریزاد

    رباعی تقدیمی : 🌸

    چون قطره ای درون یمی سیر جابجا
    گمنام ، در میانِ جماعت ، ز خود رها

    ناظر بر این و آن به خودی هم کند نظر
    خلوت گزیده ای که نظر ، دور دست را

    ولی اله بایبوردی

    04 / 01 / 1399

    🍃🍃🍃💐🍃🍃🍃

  2. سیدسلیمان حیدری

    فروردین 4, 1399

    بسیارعالی

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 4, 1399

    درودتان
    بسیار زیبا و پر معنا
    فقط به گمانم در مصراع پایانی، یکی از “که” یا “چه” اشتباهی اضافه شده است.
    ضمنا: در انتظار سروش هایتان هستیم. ❤️🙏

    • فروردین 4, 1399

      ♥️🙏درود و ارادت
      حق با شماست

  4. محمدعلی رضاپور

    فروردین 4, 1399

    سلام و احترام،
    سروش، سه گلشن و شعر سبز(چندآهنگ)، قالب هایی تازه و توانمند در شعر فارسی اند؛ البته هیچیک محدود به تفنّنِ چینش دگرگونه ی قوافی و… نیستند؛ بلکه دستگاه هایی برای سرایش به شیوه ای تازه و جذاب هستند.
    لطفا مطلب زیر را مطالعه بفرمایید:

    http://sherepaak.com/224261/—–

  5. رضا زمانیان قوژدی

    فروردین 5, 1399

    درودها استاد معصومی عزیز🌺🌸
    الحق زیبا و دلنشین سروده اید.
    فقط جسارتا در آخرین مصراع:
    به گمنامی که چه زیبا مرده بودی
    بنظرم “که” یا “چه” یکیش سهوا اضافه تایپ شده باشه.
    زنده باشید در پناه حق

  6. علی معصومی

    فروردین 5, 1399

    درود بر جناب زمانیان نازنین
    حق با شماست
    “که” اضافه ای اضافی است🍃🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا