🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گم می شد

(ثبت: 264797) مهر 27, 1402 
گم می شد

 

تا فصل ها را می شمردم سال گم می شد
گیسوی رویا در حریر شال گم می شد

زیبا ترین موجی که می زد بر سر ساحل
یا رد پای ماسه روی حال گم می شد

سیبی نصیب دست های مهربانی نیست
جایی که میوه ها خراب و کال گم می شد

فریاد بودن در هوای سربی امروز
زیر سرنگ خالی رگ، لال گم می شد

تا سرنوشت هر کسی در دست دیوان بود
دیوان حافظ زیر برگ فال گم می شد

وقتی که اقیانوس در تفسیر دریا ماند
نیرنگ اختاپوس پشت وال گم می شد

وقتی عدالت مانکنی کنج مغازه هاست
حق توی جیب و سکه ی دلال گم می شد

مجزور ملت زیر یوغ باتوم و بهتان
منشور نور از حزب رادیکال گم می شد

راهی نمانده سمت کوچه های آزادی
وقتی که جمهوری در استقلال گم می شد

 

برهان جاوید
سوم اردیبهشت هزاروچهارصد

 

 

 

نظرها 10 
  1. معین حجت

    مهر 27, 1402

    درود جناب جاوید …
    دستمریزاد، عالی …
    فقط به عقیده من بیت ششم ( وقتی که اقیانوس…) نتوانسته به اندازه سایر ابیات تخیل شاعرانه خوبی را نشان دهد …
    👏👏👏💐💐💐

    • برهان جاوید

      مهر 27, 1402

      درود استاد حجت گرامی
      سپاسگزارم از طف و محبتی که به حقیر دارید
      حضور و اگاهی از نظر شما برایم بسیار ارزشمند و گرانبهاست
      حتما بر روی این بیت که اشاره فرمودید کار خواهم کرد
      سایه تان مستدام
      مسرور و پاینده باشید
      🌺🌺🌺❤️❤️❤️🙏🙏🙏

  2. درود و احترام جناب جاوید
    شعر زیبایتان را با اشتیاق خواندم و لذت بردم
    به به عجب صدای گرم و دلنشینی. زنده بادا
    پیروز باشید و پاینده

    • برهان جاوید

      مهر 27, 1402

      درود بر شما استاد گرامیم
      چیزی گرانبها تر از حضور دوستان و شاعران عزیزی چون شما و اگاهی از نقد و نظرات استادانه تان برای حقیر نیست

      سپاس از شاگرد نوازی و مهرتان

      پاینده باشید
      🌺🌺🌺❤️❤️❤️🙏🙏🙏

  3. طارق خراسانی

    مهر 27, 1402

    تا سرنوشت هر کسی در دست دیوان بود
    دیوان حافظ زیر برگ فال گم می شد

    وقتی که اقیانوس در تفسیر دریا ماند
    نیرنگ اختاپوس پشت وال گم می شد

    سلام‌و‌درود
    کاری بزرگ از شاعر توانای پاک
    آفرین برهان عزیزم
    عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👍🌿

    • برهان جاوید

      مهر 28, 1402

      درود استاد طارق گرامی
      سپاسگزارم از نظر لطف و شاگردنوازی تان
      حضور چون نور و همراهی و شنیدن نقد و نظرات استاد مهربانی چون شما برایم بسیار ارزشمند است
      همواره سلامت و پیروز باشید
      سایه سرو تان مستدام
      🌺🌺🌺❤️❤️❤️🙏🙏🙏

  4. س ن روشن

    مهر 28, 1402

    گفتنی بود وشنیدنی ونغز،،
    درودبرشما👏👏🌈🌹🌹

    • برهان جاوید

      مهر 29, 1402

      جناب روشن گرانمایه
      سپاسگزارم از نظر لطف و نگاه پر مهرتان
      در پناه حق پاینده باشید
      🌺🌺🌺🙏

  5. مهدی سیدحسینی

    مهر 29, 1402

    درود جناب جاوید
    ماندگار باشید 🌹🌹

    • برهان جاوید

      آبان 1, 1402

      درود جناب سیدحسینی گرامی
      و سپاس از حضور ارزشمندتان
      تندرست و پیروز باشید
      🌺🌺🌺🙏❤️❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا