🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گنج دانش

(ثبت: 239355) خرداد 6, 1400 

« گنج دانش »

كليد دانش خود ، گر بجوئيم
درِ گنج خدا ، بتوان گشوديم
خدا آن گنج دانش را نهاد است
به روي اين زمين تا ما بجوئيم
درِ گنج خدا ،علم است و دانش
اگر جستيمش آن گنجينه بوديم
زميني را كه حق گسترده كردس
كه ما گِردش به راه  حق بپوئيم
سر ما تا نـگردد پُـر زِ دانش
سر ما ، سر نباشد سر كدوئيم
اگر ما سر به تسليمش نكرديم
به طبق گفته اش، بر حق عدوئيم1
سر ما ها زِ دانش با خِرد ساخت
خرد را تا نجوئيم ، حق نجوئيم
زِ گفتار خرافات2 و موهومات3
زبان بر بسته ، آنها را نگوئيم
سر حرف خدا و دين حق را
زِ گفتـار پيامبرهـا بـجوئيم
زِ گفتار نكو و پند نيكو
زِ دل رنگ جهالت را بشوئيم
اگر گفتار حق ، رفتار كرديم
از آن رفتار حق ، پُـر آبروئيم
كجا معلوم شد ، در راه شيطان
كه ما رفتار حق، را مي نموديم
اگر ما تابعيم ، آن امر حق را
چرا غافل زِ اسرار وجوديم
خداوندي كه خلقت كرد ما را
چرا ما قادر خلقت نبوديم
وجود ما اگر بر دست ما بود
چرا ما ناتوان ، بر اين وجوديم
تمام ما به روز كودكيمان
يكي قادر به حفظ خود نبوديم
خـداي قــادر فـرد تـوانــا
ز كي بودس ، چرا ماها نبوديم
حسن بار ديگر، از حرف حق گو
كه ما با اهل حق، حرفت بگوئيم

٭٭٭
1- دشمن 2- سخنان بيهوده و پريشان 3- عقايد باطل و بي اساس
دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    خرداد 6, 1400

    درود بر شما🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مدینه ترکاشوند

    خرداد 7, 1400

    🌻💐🌻💐🌻

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 13, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کناد آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    سلام
    درود بر این قلم توانا
    نام شان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 13, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کناد آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا