🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یادت هست

(ثبت: 213467) مرداد 24, 1398 

روزگاری که خانه ارزان بود
روی هر چینه پر زقندان بود
سفره در سفرها نمکدان بود
خانه باغ قدیم یادت هست؟!

آنطرف نغمه قناری بود
این طرف تقُّ تقِّ گاری بود
دشت لبریز چشمه ساری بود
کوچه باغ قدیم یادت هست؟!

روستا را درخت توتی بود
شاخه ها را کمی بلوطی بود
پشت بام و دوتا قروتی ۱ بود
توت باغ قدیم یادت هست؟!
…قروت: کشت
آشیان کلاغ زیبا بود
بر درختی بلند بالا بو
سنتی تر ز خانه ی ما بود
سمت باغ قدیم یادت هست؟!

دیگر او خانه ای نمی خواهد
کشمش و لانه ای نمی خواهد
یار و بیگانه ای نمی خواهد
برج باغ قدیم یادت هست؟!

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. رسول رشیدی راد

    مرداد 24, 1398

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سلام معصومی عزیز خیلی عالیست…
    خاطراتی که دیگر هیچگاه تکرار نخواهند شد
    بی پرجینی، خانه گنجشک ها را نیز خراب کرد و با نیلوفران جوانه لاله عباسی ها را آب…

  3. جواد مهدی پور

    مرداد 24, 1398

    سلام

    چقدر عالی گذشته ی شیرین را در ذهن تداعی کردید

    لذت بردم

    انگار در آن گذشته سری زدم و از تک تک این واقعیات لذیذ لذت بردم

    خیلی عالی بود

    دستمریزاد

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐🙏👏👏👏👏🌹

  4. ولی اله بایبوردی

    مرداد 24, 1398

    سلام و درود

    استاد معصومی عزیز

    تداعی ذهن با خاطرات خوش ایام پیشینی که تکرار شدنی نیست….

    دستمریزاد و دلنمیراد

    پاینده باشید با ذوق هنرمندانه هنر هر روز بهتر از دیروز…

    🍃🍃🌹🌹🍃🍃

  5. مسیحا یاری

    مرداد 25, 1398

    هیچ چیز یادم نیست استاد جز آخرین پنجره چوبی که مادربزرگم نگاهش را بدرقه افکار پست مدرنیستم کرد و داد زد هی گوشی ات یادت رفت ……..تو بی نظیری مرد

  6. حسن مصطفایی دهنوی

    مرداد 25, 1398

    درود ها
    بسیار زیبا سروده اید

  7. هادی بیابانی

    مرداد 25, 1398

    سلام دوست و استاد عزیز
    زیباست مثل همیشه قلمت مانا💐🌿🙏🙏

  8. نسرین حسینی

    مرداد 25, 1398

    چقدر زیبا گذشته را به تصویر کشیدید
    برای لحظه ای منو بردبه سمت خونه قدیمی که پربود از مهرو صفا و یک رنگی
    افسوس
    که دیگر نیست
    درودها برشما استاد

  9. مجید مصطفوی (ماجد)

    مرداد 26, 1398

    درود بر شما

    همه چیز یادم هست
    اما افسوس که تکرار نمی شود

    🌹🌹🌹

  10. محمدعلی رضاپور

    مرداد 28, 1398

    درودتان🌹
    شعر زیبایی ست و بار عاطفی قابل قبولی دارد.
    همان طور که فرمودید، این شعرها در قالب سروش هستند؛
    البته اگر آنها را شعرهایی جداگانه در نظر بگیریم؛ یعنی در این فِرِسته ی شما، پنج شعر در قالب سروش آمده است؛
    اما اگر مجموعه ی پنج رشته شعرتان را یک شعر محسوب کنیم،
    این شعر واحد، دیگر در قالب سروش نخواهد بود؛ بلکه در قالب مسمّط خواهد بود؛ چرا که قافیه ی پایانی رشته ها یکی ست که اگر یکی نبود، مجموعه ی شعرتان در قالب سروش و (در حالت پیوسته) بصورت سروش پیوسته(بجای سروش های جداگانه)
    محسوب می شد.
    زیبا سروده اید. سپاس💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا