🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یا شقایق

(ثبت: 2599) مهر 19, 1395 
یا شقایق

ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا را از صمیم دل به  عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  تسلیت عرض می کنیم.

چهره ی گل ارغوانی شد ، چمن ماتم گرفت
‌قطره قطره خون سراغ خانه ی شبنم گرفت
بلبل از غم ناله ای سرداد و آهی برکشید
از فراق یار دیرین، سر به بال غم گرفت
دم به دم در هرگذر فریاد و واویلای عشق
قوم عاشق “یاشقایق” را به سینه دَم گرفت
آتشی در کربلا برپا شد از جهل و غرور
دامن قوم ستم را عاقبت کم کم گرفت
راه پاکان روشن است و مستقیم و بی غبار
راه شیطان از کژ اندیشه پیچ و خم گرفت
او كه در تنهايى اش خون خدا را هديه كرد
صوت هَل مِن ناصر یَنصُرنی اش عالم گرفت

طارق خراسانی

۱۳ تیر ۱۳۵۹

 

 

 

نقدها
  1. جابر ترمک

    مهر 20, 1395

    درود و عرض ادب

    سروده ی زیبایی است که البته با رعایت تناسب های جغرافیایی و اقلیمی در شعر می توانست جذاب تر شود بعنوان مثال در مورد کربلا تناسب های زیادی وجود دارد مثل بیابان / خیمه / کویر / دشت / فرات / خون / درد / زخم / زبان / ووووبجای کلماتی مثل بلبل و باغ و ووو که مضمون را بهتر رهنمون میشد .

    با شناختی که از شما دارم قطعن توانایی این کار در شما وجود دارد

    جسارت مرا ببخشید

    • طارق خراسانی

      مهر 20, 1395

      سلام و‌درود  بر حضرت استاد ترمک 

      این غزل  را حدود ۳۶   سال پیش سروده ام .

      ممنونم  که باب نقد را در این وبسایت باز فرموده اید .

      سپاس از حضور سبز و تاثیر گذارتان 

      در پناه خدا 

نظرها
  1. سمانه تیموریان

    مهر 20, 1395

    درود فراوان استاد عزیزم

    عاشورا و تاسوعای حسینی تسلیت 

    عالی بود

    پایدار باشید 

  2. طلعت خیاط پیشه

    مهر 20, 1395

    استاد ارجمند

    تاسوعا و عاشورای حسینی بر شماتسلیت باد

    اجر شما با بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)

  3. مينا امينی

    مهر 24, 1395

    درودها بابای مهربانم

    زیباااااااااااااااا بود

  4. مهر 24, 1395

    درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا