🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یا حسین غریب مادر

(ثبت: 215417) مهر 12, 1398 

یا حسین غریب مادر
نوحه شهادت امام حسین ع
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
سبک :لری
——————————-
یا حسین ، غریب مادر (2)
————- —- ——-
بر مشامم می رسد، هر لحظه بوی کربلا
آ دم و انس و ملک ،دارند ز داغ تو عزا
مادرش آ مد ولی با ضجه و آ ه و فغان
گفت بنّی یا حسین،در ماتمش شد روضه خوان
گر تو را کشتند چرا آبت نداند کافران
یا کفن بر جسم صد چاکت نکردند در جهان
——- ——————
مهدی صاحب الزمان،صاحب عزای کربلا
در غم شاه شهیدان ،سوگوار است هر کجا
دیدگانت جای اشک پر گشته از خون
همچو زهرا مادرت ،غمگین و محزون
فصل کوچ هر شقایق کربلاست
ماه غم ماه محرم این نواست
——————————–
آ سمون اوری گرفت تیره و تیره
هر دلی سی غم تو اخا بمیره
روزم بی چو شام تار ای روله روله
چشونم بیت چه تار ای روله روله
وا لو تشنه سرت ز تن جدا کرد
خوهرت زینب شکایت و خدا کرد
————————–
خیمگه تا قتلگه را زینب زار
هی زمین می خورد و قلبش کشته غمبار
بر لبش ذکر حبیبی یا حسین بود
اشک چشمانش که جاری از دو عین بود
ای سلیمان زمان انگشترت کو
ای عزیز فاطمه بر گو سرت کو
،—————————–
یا امیری یا حسین نعم الامیری
یا ذبیح بالقفا قطع الوریدی
لیتنا کنا معک ،خلد التریبی
رأس مولانا حسین ،شیب الخضیبی
با لب عطشان در خون شد شناور
جان به جان دادی ز داغ میر لشگر
—————————-
ای قتیل اشک و آ ه ،قاری بی نی
روی نی ای قرص ماه ،قاری بر نی
ای که بر دستت فدا شد شیرخواره
بر سر نعش علی اکبر چه چاره
تو فدا کردی به قرآن جان و مالت
دید زینب توی مقتل آ ن خجالت
————————-
یا حسین ،غریب مادر (2)
—————————-
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)

 

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    مهر 12, 1398

    سلام و درود
    اشهد ان لا قتیل الا هو
    🌿🌺🌺🌺🌺🌺
    در پناه خدا

  2. مهدی صاحب الزمان،صاحب عزای کربلا
    در غم شاه شهیدان ،سوگوار است هر کجا

    اجرتان را ولایت

    استاد ارجمند جناب چهار محالی عزیز

    🌺🌺🌺🌹🌷🌹🌺🌺🌺

  3. سلام و درودتان باد بزرگوار

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  4. سپیده طالبی

    مهر 12, 1398

    زیبا و ارزنده

    درودها جناب استاد گرامی🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا