🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یوسف و چاه

(ثبت: 228170) تیر 3, 1399 

 

تا که یعقوب، بِزَد بوسه به پیراهن دوست
صبر، معنای حقیقیِّ خودش را در یافت

خالقش داد به یوسف صفت حُسنِ جمال
بَهْ، چه زیبا مُتَجَلّی شد و یک، پیکر یافت

امتحان کرد خدا یوسف کنعانی را
بین آن جمعیت سنگ، یکی گوهر یافت

وقتی از چاه، ندا کرد بر او خضرنبی
به خداییِّ خدا، باورِ او، باور یافت

یوسُفِ کوچکِ در چاه فتاده، تنها
پُشتِ خود را هدف کینه ی دَه خنجر*یافت

دست برداشت، خدا را که، گذشتم یا رب
چه کسی غیر تو بخشنده تری بهتر یافت؟

*ده خنجر: ده برادر

(از مجموعه شعر”سپید، مثل امید”)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. 🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درود بر شما شاعر توانا و ارزشی.
    خدا حفظتان کند.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا