🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک ثانیه

(ثبت: 241191) مرداد 23, 1400 

 

چشم خود را می نهی بر روی هم یک ثانیه؟
می شوی همراهِ من تا مرگِ غم، یک ثانیه؟

این عبارت گفت “جانی” از تبارِ عشق و نور
با سر انگشتش فضا را زد رَقم، یک ثانیه

پلک هایش را به هم آورد و لبخندی به لب
گفت:«دیدم مرگِ غم، دفعِ ستم، یک ثانیه»

پشت سَر، رنگین کمانِ آرزو ها بود و بس
رو به رویَ ش جبهه، فرصت شد چه کم!!، یک ثانیه

“عشق” آمد، “جان” او همراه وی شد، ای عجب!!
ذکرِ یارب یاربی بودش به دَم، یک ثانیه!

گاهِ هجرت زد اناالحق “جانِ” او ، پرواز کرد
فَتح خرمشهر؟ تنها یک قَدَم، یک ثانیه

نغمه ی اللهُ اکبر با نوای یا حسین (ع)
درفضا پیچید و پلکَ ش روی هم، یک ثانیه

مرد حق شد شعله ور، در جانش ایمان، ناگهان
پشت پا زد بر همه مُلکِ عدم، یک ثانیه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (6):

نظرها
  1. علی معصومی

    مرداد 23, 1400

    درود ها بر شما
    ارجمند
    زیبا و حماسی

    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

    یادت افتادم نمی دانی که از عطر تنت
    پرشد از آلاله ها دور و برم یک ثانیه
    بداهه

    • طارق خراسانی

      مرداد 23, 1400

      سلام و درود
      سپاس از مهر حضورتان

      در این شب ها که دعاها مستجاب می شود برای سلامتی حضرت استاد ابراهیم حاج محمدی دعا کنید، ایشان به کرونا مبتلا شده لند 😪

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  2. کبری محمدی

    مرداد 23, 1400

    🌿سلام بر مولایم، ابا عبدالله🌿

    سلام
    چقدر زیبا و تاثیرگذار بود این اثر
    و چقدر عالی به تصویر کشیدید این رها شدن را.
    قلم تان تواناتر
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹
    ** تا پریده اَز قفس، با آخرین های نفس
    غرقِ در نوری، رها از هر اَلَم، یک ثانیه **
    بداهه

    • طارق خراسانی

      مرداد 23, 1400

      سلام و درود
      سپاس از مهرر حضور و بداهه. ی زیبای تان

      برای استاد ابراهیم حاج محمدی دعا کنید مبتلا به کرونا شده اند 😪

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا