🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🔥 جریمه…..🔥

(ثبت: 265562) آذر 10, 1402 
🔥 جریمه…..🔥

دستی که تبر بر می دارد
گل پیرا نمی شود
و چشمی که نمی گرید
محروم از دیدن زیبایی هاست
این
سرمشق هزاربار جریمه نوشتن
در مدرسه ای است
که آموزگارش عشق
و درسش زمزمه ی محبت است
***
من
طفل گریزپایم
که تعطیلی جمعه هایم را
مدرسه پر می کند
و تعداد جریمه های ننوشته ام
از زنگ تنفس همه ی مدرسه ها بیشتر است
ای عشق!
جریمه ام کن
به جرم خشکسالی چشمهایم
و دستهای نامبارکی
که به تبر تبرّک می جویند
ای عشق!
جریمه های تو
برات من است
زادالمعاد حیات من است
کلید درهای هشتگانه ی بهشتی است
که قفل از جهنم دارد.

🕊🕊🕊

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 10, 1402

    سلام استاد گرامی
    خوشحالم‌ اولین فردی هستم که این‌نفیسه ادبی را می خوانم‌
    چه قدر صمیمی و چه قدر زیباست .
    احساس می کنم ملک‌الشعرای بزرگ سرزمینم در هنگام سرایش روحیه ای بس لطیف داشته اند.
    اگر اشتباه نکنم‌ در قالب سپید است سپیدی که در همه روزگاران روسپید خواهد بود .
    خیلی تاثیر گذار است و قلب های سنگی را نرم خواهد کرد .
    مرسوم است و می گویند مرد گریه نمی کند استاد می دانید چند روزی در سفر بودم در تمام دوران سفر بارانی بودم یا اشک‌شوق بود یا اشک اندوه
    دست و قلمتان‌را از راهی دور می بوسم .

    در پناه خدا 🌱❤️🌹👏👏👏👏👏🌹❤️🌱

    • درود و عرض ارادت و سپاسگزاری…..استاد عزیز.این شعرسپید را پنج شش سال قبل سروده ام.همان سال اول در گروه ادبی «پرنیان هفت رنگ» در تلگرام استاد دکتر حسن نصر(سیاوش) این سروده را ستود و به زیبایی نقد کرد.

  2. سلام و درود
    بسیار زیباست
    در پناه خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا