🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🔥 دوزخی! 🔥

(ثبت: 265967) آذر 14, 1402 
🔥 دوزخی! 🔥

فلک با رزق ناچیزی معیّن کرد هستم را
که از روز ازل می خواست تا آخر شکستم را

تماشا کرد با چشم درون بالا و پایینم
برون آورد پیمان نامه ی عهد الستم را

علیه من تبانی کرد با گاوان پروازی
به مقیاس ملخ سنجید از اندیشه جستم را

چو تاکی پیر عمری روی دوشم بود سنگینیم
شکست و چوب منبر کرد آخر داربستم را

به شلاقی که دستاویز شاهان بود گوناگون
روا دانست تعزیر دل زیبا پرستم را

نگفت از گل به خوش خواران بیت المال نازکتر
گرفت از من به جرم نشئه بودن یک دو بستم را

من از حال دل غوکی که تفتیش عقاید شد
خبر دارم که بر سر می زنم زاندوه دستم را

به جز باغ بهشتی عرصه ی جولان بدخواهان
چه خواهد داد در فردای محشر نازشستم را

به الهام غزل حال دلم خوش کرد اوقاتی
از این پس می پرستم روز و شب شیطان مستم را!

 

 

 

نقدها
  1. درود و احترام جناب استاد
    به به
    شعر امروز ایران در قالب غزل تمامی ویژگی شعر تاثیر گذار در این شعر است قالب غزل است سبک سنتی اما تعابیر و تصاویر بکر
    بن مایه عرفانی در ساحت و پرداخت شعری انتقادی اجتماعی
    خودم و دوستان شاعرم را به خوانش چندباره فرا می خوانم
    زنده باد پیروز و پاینده🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐

    • استاد یزدانی جوینده را درود می فرستم.
      ستایشگر نگاه مهربان آن یار دیرین و عزیز فرهیخته م.
      🌸🙏🌸

نظرها
  1. سلام و درود بزرگوارا
    صبح نو، وَ سه‌شنبه روز شما بهشت

    این شعرتان بسیار تا بسیار زیبا
    نغز
    پُرمغز
    وَ دلچسب است!

    با اجازه

    جنابِ مرگ وقتی طرحِ تازه می‌کشید از غم

    ترک برداشت تابوت و قلم زد نقشِ هستم را

    آهنگِ ۱۶ هجایی
    با گامِ ۴ هجاییِ
    تتن‌تن‌تن‌
    مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن
    هزج مثمن سالم

    • درود وعرض ارادت وافر…
      دکترجان! این اول بار نیست که دوستار را موردعنایت و نوازش قرار می دهید.شما و امثال شما که از شعری تعریف کنید شاعر کله گوشه بر عرش می رساند.
      🌸🙏🌸

  2. طارق خراسانی

    آذر 14, 1402

    سلام و درود استاد گرامی

    خوشحالم سعادت یاری کرد تا امشب از خوانندگان این اثر با شکوه انتقادی باشم کاری که از عهده استاد بزرگی چون عباس خوش عمل کاشانی بر می آمد.

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌👌🌱

    • درودوعرض ارادت حضرت استادطارق خراسانی عزیز
      از حسن توجه ونظر بلندتان بسیار تا بسیارسپاسگزارم.

      🌸🙏🌸

  3. معین حجت

    آذر 15, 1402

    درود بر استاد خوش عمل …
    شعری فاخر و روان را از شما خواندم و بسی لذت بردم👏👏👏💐💐💐

  4. سلام و عرض ارادت و سپاسگزاری حضرت استاد حجت (بالغه)
    از حسن توجه و نظر لطفتان ممنونم.
    🌸🙏🌸

  5. سلام و عرض ارادت و سپاسگزاری حضرت استاد حجت (بالغه)
    از حسن توجه و نظر لطفتان ممنونم.
    🌸🙏🌸

  6. مهدی رستگاری

    آذر 15, 1402

    درود جناب خوش عمل. در هزارتوی غزل گلایه آویز شما سیری کردم و امشب از شعر شما بهره مند شدم🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا