🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 3 شعر سروش از خانم رحمتی

(ثبت: 261571) تیر 12, 1402 
3 شعر سروش از خانم رحمتی

💥💥
منم آن مهر
که سرزمین برای تابیدن ندارد
شدم گل پژمرده
که ارزش چیدن ندارد
چو بره آهو گیر در بند ببر ها
پناه و چمنِ چریدن ندارد
روان در مسیری چو دایره
که نقطه آخر به رسیدن ندارد
از زادگاه‌ام تبعید شدم به جرم زن بودن….
💥💥
ز پشت آن یک متر ریش
در ظاهر عالِمی خیر اندیش
عمامه و خرقه پوش چو درویش
که پوشانیده بود با عفاف خویش
عجب آفت نمایان شد…
💥💥
آن جایکه مرده ها میزیست دیدم
مادریکه گیسوی دخترِ خون خفته را میریست دیدم
حیوان هم میدانست که آنجا انسان‌ درنده‌ترند
اشک سک و کبوتران‌یکه می گریست دیدم
در آنجا خنجر بدست جاهل عالِم نما بود…

#مکتب_ادبی_نورگرایی
#شعر_پیشرو
#شعر_سروش
#مرضیه_رحمتی (زاده ی افغانستان، دانشجو در روسیه)

#یاران_شعر_پیشرو

@yaranesherepishro

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    تیر 12, 1402

    حیوان هم میدانست که آنجا انسان‌/ها/ درنده‌ترند

    سلام و درود

    بسیار بسیار عالی
    آفرین

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 12, 1402

      سلام و درود و عرض ادب و ارادت

      خداوند، یار و نگهدارتان ❤️🙏

  2. عظیمه ایرانپور

    تیر 12, 1402

    درود🍃

  3. مجید قلیچ خانی

    تیر 12, 1402

    درود و دستمریزاد خدمت شما و صاحب اثر🌺

  4. معین حجت

    تیر 12, 1402

    درود جناب رضاپور👏💐

  5. طلعت خیاط پیشه

    تیر 12, 1402

    درود بر شما
    بسیار زیبا سروده شده اند
    🙏🌸🙏🌺🙏🌸🙏🌺💐🍃

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 12, 1402

      درود و سپاس از لطف شما بزرگوار
      🙏🌸🙏🌺🙏🌸🙏🌺💐🍃❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا