🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تکرار درد در استخوان عشق

(ثبت: 7887) اردیبهشت 7, 1396 
تکرار درد در استخوان عشق

ما آدما چرا وقتی یکی دوستمون داره باهاش بد تا میکنیم؟
اونم توی این دوره و زمونه که عشق واقعی کیمیاست …
 فکر میکنیم آدمای دیگه ی زندگیمون بهتر از اونیه که الان اینهمه دوسمون داره؟
نه مطلقا نه ….

همه ایرادای خاص خودشونو دارن که بیشترشون چون آشکار نشده فکر میکنیم از نفر فعلی بهترن برامون…

ما آدما اصولا قدرشناس نیستیم…
اونی رو که دوسمون داره تحقیر میکنیم، میشکنیم، براش شرایط غیرمنطقی میذاریم،
چون با خودمون میگیم این اونقدر دوسم داره که هرچی بگم قبول میکنه
که نمیره هیچوقت…

آره بیشتر وقتا طرف نمیره ولی با یه عالمه درد توی استخونای عشقش و با یه عالمه بغض توی گلوی سکوتش و با یه عالمه زخم توی روحش ادامه میده … بغلمون میکنه و ما با غرور میریم بالاتر و باز از اون بالا بهش نگاه میکنیم…

و اون یا یه روز از غصه و حسرت دق میکنه
یا برای همیشه چمدون درداشو برمیداره و میره…
ولی قصه اینجا تموم نمیشه مطمینا دقیقا همین بلاها رو بعدا یکی سرمون میاره و ما روزی هزار بار به خودمون میگیم کاش قدر کسی که واقعا دوستم داشت رو میدونستم…

واقعا ما چقدر به حرفای طرف مقابلمون فکر میکنیم؟ چقدر سعی میکنیم خودمونو جای اون بذاریم؟ چقدر هواشو داریم؟ توی روابط اجتماعیمون تجدیدنظر میکنیم و سعی میکنیم بفهمیم آدمای دور و برمون چه نقشه ای برامون دارن و برای چی با ما موندن؟  چقدر به  مرز و حریم و حرمت اعتقاد داریم؟

آدما با هم فرق دارن زبون همدیگه رو بلد نیستن چقدر سعی میکنیم همدیگه رو بلد بشیم؟

کاش اول از همه برای خودمون،وقتمون؛ ذهنمون؛ روح و قلب و تن خودمون ارزش قائل بشیم تا به روابط عاطفیمونم ضربه نخوره
اولین ضربه همیشه از طرف خودمونه…
دیگران وقتی میفهمن ما برای خودمون ارزش قائل نیستیم هی میان جلوتر و روابطمونو خراب می کنن…

مهناز نصیرپور

پ.ن: این حرفا این روزا تکراریه ولی کاش تکرارش ما رو به فکر فرو ببره

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. محمد اشکان رجبی

    اردیبهشت 8, 1396

    قوانین طبیعت هوشمند عمل میکنند و بر اساس سرشت ،همه ما را مورد ازمون ازمایش و خطا قرار میدهند .. برخورد ما با این ناملایمتی حال در هر زمینه نشان از قدرت وتوان ما در کنترل افکار است که چگونه برخورد کنیم با هر یک از این حوادث …ما نمیتوانیم همه را به نگرش بهتر دعوت کنیم چون نفس انسان نمیپذیرد و سعی در مقامت و تباهی میکند بهتر این است خود قویتر باشیم تا مدیریت کنیم ذهن را در مواقع ای که احساسات و عواطف حاکم بر ما گردیده اند یا دیگران رفتار نامناسب دارند …

  2. اسماعیل علیخانی

    اردیبهشت 13, 1396

    سلام

    چه خوش بی مهربونی از دوسر بی

    که یک سر مهربونی دردسر بی

    اگر مجنون دل شوریده ای داشت

    دل لیلی از او شوریده تر بی

    • مه ناز نصیرپور

      اردیبهشت 14, 1396

      دقیقا همینطوره و سپاس از حضور سبزتون

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا