🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آب ..

(ثبت: 2675) آبان 2, 1395 

بسمه تعالی

درمصاف خشم طوفان ، موج بر می دارد آب
موج را بر پهنه ی کشتی   سپــر می دارد آب

هیچ کس در زندگی بی بهره از این آب نیست
هر کسی هم قـدر جام خویش  بر می دارد آب

وصله ی نا جور بر دامان دریاهـــا  نزن
ماه را در برکه  مانند گُهر می دارد آب

زهر خود را بر دل خونین غمخوارم نریز

زخم تند کوسه ها را بی اثر می دارد آب

بر حذر باش از کمین صاف دشمن هر زمان
سیلی امواج در زیـــر و زبـــر می دارد آب
 

سنگدل ها را زبان تنـــــد  می باشد دراز

از تلاطم ، رود درکوه و کمر می دارد آب
 

نرم خویی پیشه کن جایی که تنـــدی میشود

در کویر خشک و خالی بال و پر می دارد آب
 

آب را بیهوده مصرف کردن از بی مایگی ست

در مقام تشنگی روی دگـــــــــر می دارد آب