🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آب(جهان امروز)

(ثبت: 1435) اردیبهشت 21, 1395 

آب را گل نکنیم!
تو چه گفتی سهراب؟ آب را گل نکنیم ؟ و چه کردند احباب؟
آب ما گل شده است
آن کبوتر انگار. قل و زنجیر بدست می خورد آب
سیره ها در قفسند . کوزه ها دفن شدند در میان این خاک
و به جای آن سپیدار بلند . برجهای دگران . در بلندی و وقار. هستند در تب تاب
تو چه گفتی سهراب؟ آب را گل نکنیم ؟
دست درویش دگر نان نبینی هرگز
چه گوارا بود آب . چه زلالی بود آب
مردم بالا دست شده اند از ارهاب
چشمه هاشان خشک است . گاوها لاغر و تست . چینه ها هست بلند
و شقایق سالهاست رفته است در یک خواب
تو چه گفتی سهراب؟ آب را گل نکنیم ؟
آبیه آب اینجا رنگ قرمز شده است
رنگ خون نا حق و به رنگ اناب
کوچه های  سردش پره موسیقی جنگ
مردم آن روزها  رفته اند از سر و یاد
گل شده آب زلال . بار الهی فریاد
و چنین شد سهراب . آب را گل کردیم…!

ارهاب:ترسناک-مرموز
اناب: گیاهی که از آن رنگ قرمز می گیرند
احباب:دوستان
سیره:پرنده ای خوش آواز

نظرها
  1. سحر جهانی

    اردیبهشت 21, 1395

    سلام و درود 

    زیباست…….

    پایدارباشید

    درپناه حق 

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 21, 1395

    و شقایق ،

    سال ها رفته به خواب

    سلام و درود به جناب امید محبی

    به جمع شاعران پاک خوش آمدید………………………………………………….

    استعداد خوبی در سرایش دارید.

    منتظر خواندن دیگر اشعارتان هستم

    یک شاعر خوب به درد جامعه می پردازد نه درد خود

    مثل اینجا که سروده اید :

    تو چه گفتی سهراب؟

    آب را گل نکنیم ؟
    دست درویش دگر نانی نیست
    چه گوارا بود آب .
    مردم بالا دست،

    شده اند از ارهاب

    نکته ای را باید به امید عزیزم بگویم که وبسایت های شعر در حقیقت انجمن های ادبی مجازی هستند.

    بنده و بسیاری از دوستان  که سنی از ما گذشته است در گذشته های دور با شوق و ذوق در انجمن های شعر در فضای واقعی شرکت می کردیم گاه مجبور بودیم از شهری به شهر دیگر برویم کمی سخت بود ولی می رفتیم تا شعرهای ما را بزرگان ویرایش کنند و چیز هایی نیز در محضر آنان بیاموزیم.

    حالا کار راحت شده است  اگر کسی حتا  خارج از کشور  باشد براحتی می تواند در انجمن های شعر مجازی شرکت کندو نکاتی را آموزش داده ،  یا بیاموزد…

    بهترین ها را از خداوند سبحان برای تان آرزومندم

  3. محمدحسین پژوهنده

    اردیبهشت 22, 1395

    با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و عرض سلام، بسیار زیبا و پرمعنابود. همواره مؤید باشید.

  4. فاطمه صابر

    اردیبهشت 22, 1395

    سلام  به آقای محبی گرامی 

    سطر اولش که خوندم نوشته بودین تو چه گفتی سهراب?

    یه لحظه فکر کردم شاید نقد سهراب باشه 

    ولی وقتی خوندم 

    خیلی خوشم اومد 

    خداييش کاکو گل کاشتی 

  5. نگار حسن زاده

    اردیبهشت 23, 1395

    سلام و عرض ادب

    خیر مقدم عرض می کنم.خوش امدید به خانۀ خودتان

    زیبا بود

    سلامت و سعادتمند باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا