🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آب را گل نکنیم

(ثبت: 254276) دی 8, 1401 

 

جوجه ای بر لب رود
می زند نوک به حباب
می خورد قطره ی آب
شاپرک خم شده بر روی حباب
تا لبی تر کند از قطره ی آب

آب را گل نکنيم
لابه لای بيشه ای تا لب رود
مرغکی پا به زلالِ آب است
چهره ی آب چقدر شفاف است
دسته ی چلچله ها
به اميدِ تریِ حنجره ای
به کنار رود است

آب را گل نکنيم
لابه لایِ خَس و خار
حنجری خشک کنارِ رود است
تشنه ای تا لبِ رود
به اميدِ فرجی دلشاد است

آب را گل نکنيم
گِردی ماه به آب افتاده است
و در اين ظلمتِ شب
چهره ی نور درون آب است

آب را گل نکنيم
کوزه ای خشک به آب افتاده
تا دلش پُر شود از آب زلال
و زند آب به چشمان پُر از خواب و خيال

آب را گل نکنيم
حوضکی پُر شده از آبِ زلال
زارعی خسته کنارِ لبِ رود
می خورد جرعه ای از آبِ زلال

آب را گل نکنيم
شاپرک می رود از برکه ی نور
حَنجَرخشک گلو گير شود از ره دور
مرغک تشنه رود از لبِ رود
و دگر باز نگردد امروز

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. درود بر شما جناب همدانی گرامی

    زیبا ست

    آب را گل نکنیم

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا