🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آتش دل خاکستر اندیشه

(ثبت: 237763) فروردین 15, 1400 
آتش دل خاکستر اندیشه

 

آثار وهمِ عقل، عقل مرا پُر التهاب کرد
هوشِ هوس، مزاج چشم مرا پُر ز آب کرد
خورشید آذری، که خطَّش شکسته است
شب را بلند کرد و به یلدا خطاب کرد!
روی از رخ نگین مصفای یار کش! اما دریغ
شب پرده پوش بود رخش در حجاب کرد
موج حیات، گیسوی او را ترانه کرد
دل هم بهانه کرد و قصد فنا، بر شراب کرد
آیینه مست بود رخش در سماع بود
دشنام آینه ناگه، مرا هم خراب کرد
سردیِ چشم تو، مگر انتها نداشت
کین گونه آب حیاتم سراب کرد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. سعید فلاحی

    فروردین 15, 1400

    درود و ادب

    بسیار زیبا

    لذت بردم

    مانا باشید و سرسبز

    👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا