🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آخر شهریور

(ثبت: 253833) آذر 19, 1401 
آخر شهریور

آخر شهریور
باز آمد برگ ریزان روزگاری دیگر است
برگها چون پرنیانی زیر پای دلبر است
راحت جان است بزم دلربای بوستان
رخت نو بر ساحت زیبای جنگل زیور است
کاکل سبزی میان شاخساران چون نگین
در حصار حلقه ی زرین یک انگشتر است
می رسد هر دم نسیم جانفزای صبحدم
وآنچه میگردد پریشان زلفهای آذر است
چون بگرید چشمهای اشکبار آسمان
خاک بستانها معطر از گلاب قمصر است
لیک افسوس عطر ناب خاک پاک بوستان
حاصل گلبرگها و غنچه های پر پر است
آن دو چشم بی ریا و بیقرارت یادی از
کودکی های من است و آخر شهریور است
*صبح فردا چون بر آید مهر تابان از افق
*حلقه بر در میزند مهر و چو روز محشر است
*گر رسد وقت جدایی حال و روز عاشقان
*همچو طفلی زیر باری از کتاب و دفتر است
*خرّم آن ساعت صدای زنگ آخر میرسد
*روز وصل آمد دوباره روز هجران آخر است

 

#امیر_وحدتی_یگانه

* Love goes toward love,
as school boy from books
But love from love,
toward school with heavy books.
(William Shakespeare)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. صفا یغمایی

    آذر 19, 1401

    درودبرشماجناب یگانه‌ی عزیزوارجمند
    لذت بردم ازغزل شیوایتان.
    احسنتم وخسته نباشید.
    🌺🌺🌺

    • عرض سلام و ادب جناب یغمایی بزرگوار. از نگاه زیبا و دل با صفایتان سپاس.
      🥀🥀🌼🥀🥀

  2. جواد مهدی پور

    آذر 19, 1401

    سلام جناب وحدتی گرامی

    پاییزیه قشنگی سرودید

    لذت بردم

    زنده باشید

    💐🌿🙏🙏🌹🌹🌹🌺👏👏👏

    • درود و عرض ادب جناب مهدی پور گرامی.
      قدردان بزرگواریتان هستم.
      🌾🌾🌾🌼🌾🌾🌾

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا