🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آسمانی شعر

(ثبت: 6519) شهریور 6, 1397 
آسمانی شعر

 

تقدير لبهای مرا با دست خود دوخت

آنگاه در من كوره كوره واژه افروخت

 

من شهرزاد قصه ای بودم که هر شب

تا صبح در شهر دلش افسانه اندوخت

 

فيروزه ى سنگ صبور سينه اش را 

جز با بهاى آسمانى شعر، نفروخت

 

شکل نوینی از حیات من رقم خورد

هر بار در بوران دلسردی، دلم سوخت

هر کس که رفت و دستهایم را رها کرد

تنها گذشتن را به پاهاى من آموخت

 

پيراهنى از جنس دردم بر تن خاک

تقدير، لبهاى مرا با دست خود دوخت…

 

 

نقدها
  1. فرزاد امین اجلاسی

    شهریور 7, 1397

    درودها بانو

    غزلی زیبا

    لبریز از آرامش چون اقیانوسی آرام

    نجواگر چنان زمزمه ی جویباران

    دلنشنین چون موسیقی نسیم لابلای برگ درختان

    دردمند ، چونان سینه های سوخته

    شاعرانه چون نفس روشنی در دمِ پگاه

    ساده ، شکلِ خودِ خودِ عشق

    روان چون سحر کلامِ عشق

    پر از معنا ، ملموس در ژرفای جان

    به روز ، هم در زبان هم در معنا

    منسجم در پیوند بافت

    آکنده از تازگی و طراوات و روشنی

    پس در یک کلام ، سروده ای زیبا

    سپاس که پس از مدتها خوانش کلاسیک ِ امروز را باز با شعر زیبای شما آغاز کردم

    • غزل آرامش

      شهریور 7, 1397

      درود بر شما و سپاس از نگاه زيبا بينتان

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 7, 1397

    سلام و درود بر بزرگ بانوی پاک 

    فرزاد عزیزم جایی برای صحبت ما باقی نگذاشته است 

    بنده چون گذشته تکرار می کنم اشعار شما همگی شاهکار هستند و قرن 14 و انشاءالله 15 هجری قمری شما را چون نگینی در انگشتری تاریخ قرار خواهند داد.

    مایه افتخار همه ی شاعران معاصر هستید .

    در پناه خدا شاد زی

    • غزل آرامش

      شهریور 7, 1397

      سلام و درود بر شما گرامى

      هميشه نظر لطفتان شامل اشعار من بوده و هست

      سپاسگزارم بزرگمهر

  2. اهورا (درویش) دولتی

    شهریور 7, 1397

    سلام برغزل غزلسرای شهیر .عالی بود مرسی حالمان خوش شد حالتان خوش باد

    • غزل آرامش

      شهریور 7, 1397

      سپاس از همراهيتان گرامى ارجمند

  3. جواد مهدی پور

    شهریور 7, 1397

    سلام و عرض ادب محضر استاد گرانقدرم بانو آرامش ارجمند

    از شعر بسیار زیبایتان لذت بردم و بهره مند شدم  طوری مرا به وجد آورد و جسارت کردم و به استقبال این شعر پاک و آسمانی رفتم .

    همواره در محضرتان درس پس می دهم

    درود بر شما

    سر بلند باشید به مهر

    • غزل آرامش

      شهریور 7, 1397

      سلام و درود بر شما گرامى

      سپاسگزارم از نظر لطف و مهرتان

      برقرار باشيد

  4. رضا زمانیان قوژدی

    شهریور 7, 1397

    هر کس که رفت و دستهایم را رها کرد

    تنها گذشتن را به پاهاى من آموخت

    الحق زیبا و دلنشین سرودید

    قلمتان نویسا به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا