🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آشفته …

(ثبت: 791) بهمن 24, 1394 
آشفته …

 

چون خانه که دیوار و درش ریـخته باشد
یـا مـرغ اســیری کـه پَـرش ریـخـته باشد

یـا بـاغ کـه از حمله ی پـایـیزِ غـم انـگیز
هم شـاخه و بـرگ و ثـمرش ریخته باشد

مـانـنـد کتـابی کـه تــمـام صـفـحـاتـش
پر پر شـده و دور و بـرش ریـخـته بـاشد

آشفته ام ، … از عشـق هـراسان و گریزان
چون طالب کـالا کـه زرش ریـخته باشد

خون میخورم از دست حریفی که بنا نیست
رو راسـت بـجنگد  ، جـگرش ریخته باشد

بیزارم از آن صحنه که در معرکه ی عشق
بـا مــصلحـت ِ مـا خـطرش ریـخـته باشد
***
در قـهوه ی پـُر چـانـگی ام  شعر در آمیز
تـا تــلخ نـمانـد … شـکرش ریـخـته باشد