🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آنجا می رویم

(ثبت: 252910) آبان 19, 1401 

 

بدنبال سکوتی ژرف می گردم
همانجا که سپیدی های ابرش
پهن می گردد ؛ به روی دشت های سبز
و بارانی که می بارد
به سرتاپای این ساحل
و می بینی ؛
صعود مرغ های تیز پروازی
که در اوج هوای پاک , می چرخند
و آوای پرستوها
که در انبوه سبزستان ,
به بازی در گلستانند
صدای غرش موجی نمی پیچد
به آوای کبوترها
نهیب آهن و سنگی نمی ریزد
غبار معدنی بر چشم محرومان
و گرد و خاکی آنجا نیست
تا …
راه نفسها را ببندد در گلوی کودک معصوم

مزارع بارور
کارگاه پا برجا
و شال مهر می بافند
برای دانش آموزان

معلم درس استقلال می گوید
و تعلیم عدالت می دهند آنجا
کسی سیر یا
گرسنه نیست
قناعت در کنار لطف ها جاریست
از این دانشسرای عشق
می تابد هزاران نور
هزاران شور بر سرتاسر هستی
نمی بینی تو تبلیغی بر این سامان
ولی هر لحظه می بینی
نسیم روح بخشش می تراود
سرزمینها را
همه خشنود از این وسعت آبی
به آبی ِ دل ِدریا
به پاکی، آسمان ها را

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 19, 1401

    درود بر شما 💐🙏🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    آبان 19, 1401

    درود برشما
    زیبا سروده اید
    💐💐💐🌿

  3. زهرا آهن

    آبان 19, 1401

    درود بر شما شاعر بزرگوار

    قلمتان نویسا

    شاد و پیروز باشید🌺🌸