🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آهو بره (در شهادت حضرت علی اصغر ع)

(ثبت: 241215) مرداد 24, 1400 

آهو برِّه

دلی را می برد چشم سیاهی
گل نورسته ای رخساره ماهی

نشانده پرتو گلبرگ خورشید
به روی کاکلی تاج و کلاهی

به عطر سیب سرخ نازنینی
شمیمی می فشاند گاه گاهی

درون غنچه ی لبهای خشکش
نمانده ناله در سودای آهی

در آنسوتر کنار خیمه گاهش
نشسته در تماشا پادشاهی

که ای نو باوه مظلوم بابا
ندارم غیر تو پشت و پناهی

بیا تا گیرم ات ای جان در آغوش
تو هستی روی دستانم گواهی

که ای قوم ستم، اصغر ندارد
به نزد حضرت یزدان گناهی

بگیرید از من و سیرش نمایید
رهانیدش مگر از این تباهی

در آنسو حرمله زیر گلو را
نشانی کرده با تیر نگاهی

چه آهو بره ای را دیده یارب
در آغوش امیر بی سپاهی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. کبری محمدی

    مرداد 24, 1400

    🌿سلام بر تندیس وفا و معرفت، آقا ابوالفضل🌿

    سلام
    سروده ای جان سوز خواندم
    برقرار باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  2. فرخنده عابدینی

    مرداد 24, 1400

    درود بی کران استاد گرانقدر

    اجرتون با دردانه کربلا

    بسیار زیبا حزن آگین سرودید😭

  3. نسرین حسینی

    مرداد 25, 1400

    درود برشما جناب معصومی گرانقدر آیینی

    بسیار زیبا وحزینی بود
    همچون همیشه جان نشین

    قلمتون مانا اجرتون با سیدالشهدا🌺🌺🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا