🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آواز آزادی

(ثبت: 214471) شهریور 26, 1398 

از حال ما نپرس
تلخ کامیم همه
بـرای پـر زدن
یک آسمان کمه

من بـاورم شده
تبر بَرنده نیست
جنگل محل هیچ
گرگ درنده نیست

تو بـاورت شود
پیروز شود امید
آوازِ آزادی
روزی شود شنید

من خوابی دیده ام
پیروز، ما می شویم
بـا اتحـاد و جِـد
راهی که می رویم

رویای یک وطـن
فاقد دزد و کیـن
ملت به زنـدگی
فارغ ز رنگ و دین

تساوی حقوق
مابین مرد و زن
چه رویایی شده
این بوده خواب من

من خوابی دیده ام
شکسته هر قفس
جلادی ورشکست،
آزادی بود و بس

صــدای قهـقـه
از خانـه ها بلنـد
بجـای نوحـه ها
تـرانـه و لبـخنـد

من خواب دیده ام
ما سبـز می شـویم
از ایــن زمستــان
مـا رد می شـویـم.

سعید فلاحی (زانا کوردستانی)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. فاطمه اکرمی

    شهریور 26, 1398

    🌹🌷سلام و درود🌿🌿بسیار زیباست❤️
    شادکام باشید
    در پناه خدادر پناه خدا🌿🌿

    • سعید فلاحی

      شهریور 26, 1398

      درودتان

      سپاس گذارم

      🌹🌷🌺🌸👏👏👏در پناه خدا

  2. محمد ترکمان(پژواره)

    شهریور 26, 1398

    … و برای سوختن
    یه آفِتاب
    کمه….

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا