🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اتفاقات عجیب قرن

(ثبت: 270000) خرداد 8, 1403 

کمرِ آهنی سمبُلِ پاریس شکست
خُرد شد پیکر ایفل، سر تندیس شکست

بعدِ یک لحظه‌ی طوفانی و یک بارش سخت
بُرجِ خَم گشته‌ی پیزا، به شبی خیس شکست

رود جاری شد و تا خِرخِره را آب گرفت
گردن نقره‌ای مادر تفلیس شکست «1»

قامت سنگی و تاریخی بودای بزرگ «2»
عاقبت با چَکش و تیشه‌ی ابلیس شکست

لرزه افتاد به سرتاسر تهران قدیم
تَنه‌ی نارونِ شهرک پردیس شکست

به تنِ بِرکه‌ی افسانه‌ای و صاف غزل
ساحری سنگ زد و صورت مهدیس شکست

بادِ بی رحم که بر طاقچه‌ی خانه وزید
ساعت و آینه؛ گیتار فرنگیس، شکست
——-
1 : شهر تفلیس پایتخت گرجستان است و در آنجا مجسمه‌ای آلومینیومی قرار گرفته است به نام کارتلیس دِدا ( مادر گرجستان ) .
2 : در استان بامیان افغانستان دو مجسمه بزرگ بودا در دل صخره‌ای قرار داشتند که توسط طالبان نابود گردیدند .

 

نظرها 17 
  1. طارق خراسانی

    خرداد 8, 1403

    سلام‌استاد

    تا حهل باشد از این بکشن بکشن ها زیاد خواهیم داشت

    غزلی زیبا و‌متفاوت

    دلمریزاد

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏🌱

    • معین حجت

      خرداد 8, 1403

      درود استاد …
      سپاس از توجه و لطف شما …🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  2. عادل دانشی

    خرداد 8, 1403

    درود معین عزیز
    همانطور که استاد خراسانی گفتند غزلی متفاوت و زیباست ..غزلی مدرن و امروزی
    انتخاب ردیف هم هوشمنمدانه ست
    موفق باشی🌸🌺🌷🌹❤️

    • معین حجت

      خرداد 8, 1403

      درود و سپاس آقا عادل بزرگوار …
      بزرگوارید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  3. حمید گیوه چیان

    خرداد 8, 1403

    درود استاد عزیز و نازنین
    عالی مثل همیشه
    لذت می‌برم از خواندن اشعار بینظیرتان
    بمانید و بتابید
    شاد و سلامت باشید👏👏👏👌👌👌💐💐💐

    • معین حجت

      خرداد 8, 1403

      درود حمید آقا دوست بزرگوارم …
      سپاس از لطف شما، زنده باشید🙏🙏🙏🌺🌺🌺

  4. علی معصومی

    خرداد 8, 1403

    درودهای فراوان اجمند
    🌺🌺🌺🌺🌺🌺
    ♡♡♡♡♡♤♤

    • معین حجت

      خرداد 8, 1403

      درود و سپاس 🙏💐

  5. مهدی سیدحسینی

    خرداد 8, 1403

    سلام و ارادت
    زیباست
    با آرزوی توفیق الهی و سعادتمندی شما
    🌹🌹

    • معین حجت

      خرداد 8, 1403

      درود و سپاس از لطف شما 🙏🙏🙏💐💐💐

  6. حدیث عبدلی

    خرداد 9, 1403

    سلام
    و
    عرض احترام🌹🌱

    بسیار زیبا سروده اید
    لذت بردم از قلم سبزتان

    شاعرانگی هایتان مستدام

    • معین حجت

      خرداد 9, 1403

      درود …
      سپاسگزارم بانوی بزرگوار🙏🌺

  7. مهرداد مانا

    خرداد 9, 1403

    سلام
    آن تندیس های بودا برای منم عزیز بودند و در ” سرود سرخ ” به آن واقعه ی تلخ اشاره کردم . راستش این بنیادگرایی دینی ، نمی دانم چه زمان آثار شوم خود را از خاورمیانه پاک خواهد کرد؟

    • معین حجت

      خرداد 9, 1403

      درود مهرداد عزیز…
      سپاس از حضورت🙏🌺

  8. امین غلامی

    خرداد 9, 1403

    به گمانم همه اش زیر سر چشم تو بود.

    که دوباره شهر آشوب شده.

    امین غلامی (شاعر کوچک)
    اینستا (amingh68)

  9. صدیقه پناهنده

    خرداد 11, 1403

    درود .پست مریزاد 👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا