🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از خاکستر

(ثبت: 260551) خرداد 14, 1402 

 

یک روز، از میانه‌ی خاکستری که هست
سَر می‌کِشد شجاعتِ ناباوری که هست

با شعله‌های سرکش و سوزان، شبی دراز
می‌سوزد آن مترسکِ جادوگری که هست

محکم شود بنای زمانه ؛ بدون تَب
پایان رسد تزلزلِ شرم آوری که هست

گرد و غبارِ حادثه‌ها چون فرو نشست
پیدا شود طبیعت خوش منظری که هست

پرچم کنند عاقبت آن مردمانِ خوب
گیسوی باد خورده‌ی هر دختری که هست

خواهد گُشود مکتبِ ویرانه را کسی
بعد از غروبِ آخِر شهریوری که هست

دیگر خطر نمی‌رسد از هیچ سنّتی
از دارها‌ی دهشت و از خنجری که هست

صبحی جوان، به بستر جاندار خاطره
گل می‌دهد، حقیقت نیلوفری که هست

 

 

 

 

نظرها 15 
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 14, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    احسنت بر شما بزرگوار

    • معین حجت

      خرداد 14, 1402

      سلام و عرض ارادت …
      سپاسگزارم جناب رضاپور گرامی …💐💐💐🙏🙏🙏

  2. علی معصومی

    خرداد 14, 1402

    💐👏👏👏👏👏
    پر میشود به همت هر لشکری که هست
    در خاکریز حادثه هر سنگری که هست

    گل می هد به خاطر پروانه های شاد
    در لابه لای اینهمه بال و پری که هست

    درهای بی نشانه سزاوار کوچه نیست
    هر شهر بی ترانه به هر کشوری که هست
    ♡♡♡♡

    • معین حجت

      خرداد 14, 1402

      زنده باشید مهندس معصومی…
      دوست نازنینم🙏🙏🙏💐💐💐

  3. برهان جاوید

    خرداد 14, 1402

    گل می‌دهد، حقیقت نیلوفری که هست

    درود استاد گرامی
    بسیار زیبا🌹🌹🌹👏👏👏

    • معین حجت

      خرداد 14, 1402

      سپاسگزارم جناب جاوید گرامی …🙏🙏🙏💐💐💐

  4. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 14, 1402

    به به جناب حجت ارجمند
    بسیار زیبا سروده اید.
    دیگر خطر نمی رسد از هیچ سنتی
    از دارهای دهشت و از خنجری که هست
    قلمتان سرسبز و دلتان بهاری باد
    در پناه خداشادکام باشید
    👏🌺👏🌺👏🌺👏💐🌿🍃

    • معین حجت

      خرداد 14, 1402

      سلام بانو خیاط پیشه گرامی …
      لطف دارید …
      سپاسگزارم از توجه و حضورتان 🙏🙏🙏💐💐💐

  5. مهرداد مانا

    خرداد 14, 1402

    حتا در قرآن کریم نیز آیه ی ” کل شی هالک الا وجهه ” و ” کل فی فلک ” بیانگر این است که قرار نیست حضرات زنگ زده ی محضر همایونی تا ابد تشریف داشته باشند
    اما عبرت نمی گیرند

    • معین حجت

      خرداد 15, 1402

      ارادت …
      سپاس از حضورتان در صفحه این کمترین…
      ان شاالله شاهد روزهایی خوش باشیم …🍃💐🍃💐

  6. غلامحسین جمعی

    خرداد 15, 1402

    صبحی جوان، به بستر جاندار خاطره
    گل می‌دهد، حقیقت نیلوفری که هست
    درود و سپاس استاد دستمریزاد زیباست

  7. غلامحسین جمعی

    خرداد 15, 1402

    🙏🙏🙏🙏

    • معین حجت

      خرداد 15, 1402

      سلام و عرض ادب جناب جمعی بزرگوار …
      سپاسگزارم..زنده باشید …
      🙏🙏🙏💐💐💐

  8. *برای سه یار….
    طارق و معصومی و حجّت که یاران منند
    در خــزان نـامـــرادی نــوبهـاران منند

    من کویری تشنه ، دور از آب مقهور سراب
    این گل اندیشان نــویـد صبح باران منند….

    • معین حجت

      خرداد 16, 1402

      دم شما گرم استاد جان …
      خداوند متعال نگهدار شما باشد🙏🙏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا