🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 از درد سرودن

(ثبت: 217593) آبان 16, 1398 

درد ِ من درد ِ آن فقیری که
در نگاهش حدیث ِ اندوه است

اشکهایش عجیب جانکاه است
وسعت ِ ماتمش چو یک کوه است

درد ِ من بود این و یادم رفت
حرف ِ من حرف ِ درد ِ مَردم بود

مثل آن آدمی که یادش رفت
آنکه پا سوز ِ سیب و گندم بود

درد ِ من درد کودکانی که
آرزوهایشان همه مُرده

این هیولای ِ کار ِ اجباری
روزهای ِ قشنگ را خورده

درد ِ من درد ِ بی کسانی که
در خیابان و راه می خوابند

زیر ِ پُل ها و در تن ِ کوچه
چشم در چشم ِ ماه می خوابند

گور خوابی که رخت ِ او سرماست
درد ِ سرما عجیب پیرش کرد

این همه درد و رنج و فرسایش
تا چشید و چشید ،سیرش کرد

جای ما خوب و راحت و نرم است
درد ِ دریوزگی نمی دانیم

قصه ی تلخ ِ این نداری را
ما نفهمیده و نمی خوانیم

 

 

 

 

نظرها 11 
  1. رسول رشیدی راد

    آبان 16, 1398

    باسلام و درود خدمت شما آقای زارعی
    احسنت

    گور خوابی که رخت ِ او سرماست
    درد ِ سرما عجیب پیرش کرد
    🌹🌹🌹🌹

    • ابوالفضل زارعی

      آبان 16, 1398

      سلام و عرض ادب خدمت آقای رشیدی راد عزیز سپاس از لطف و نگاهتان برقرار باشید🙏🙏🌺🌺

  2. مينا امينی

    آبان 16, 1398

    ” حرف ِ من حرف ِ درد ِ مَردم بود ”

    درودها آقای زارعی
    قلمتان نویسا
    سپاس از اشتراک گذاری
    مانا باشید به مهر💐🙏

    • ابوالفضل زارعی

      آبان 16, 1398

      سپاسگزارم بانو امینی ارجمند از همراهی و لطف شما 🙏🙏🌺🌺

  3. حامد نوروزی

    آبان 17, 1398

    درودبیکران عالی بود. موفق باشید

  4. سپیده طالبی

    آبان 17, 1398

    بسیار زیباست و تامل برانگیز
    درودها تقدیمتان گرامی🌺

    • ابوالفضل زارعی

      آذر 18, 1398

      سپاس از نگاه شما شاعر عزیز و گرانقدر🌹🌹🙏🙏

  5. پانته آ عسکری

    آذر 18, 1398

    سلام و تقدیم احترام
    جناب آقای ابوالفضل زارعی
    حضورتان در انجمن ادبی شعر پاک روشنی چشم دوستان است
    دعوت می کنم از صفحه هم اندیشی دیگری در هنر، کارگاه اول واقع در بخش چرخان آخرین مطالب سایت بازدید فرمایید
    منتظر خواندن از قلم زیبای شما در صفحه کارگاه اول هستیم
    🍃🌸🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا