🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشک

(ثبت: 223843) اسفند 23, 1398 
اشک

 

اشک را میشناسی؟ اشک شوق یا اشک نا امیدی
کدام زیباتر است؟
در پس کدامیک از آنها باشم
پای شوق های من که یکی پس از دیگری سر خورد و پرتاب شدند به دره ی فراموشی و من ماندم با کوهی از دلواپسی و غار غم.
در کنار همین غار بساط چای آتشی بپا کردم و
خاطراتی که یکی پس از دیگری می سوخت را در ذهنم جابجا میکردم
یکی از هیزم ها شبیه چهره ی یک شبه پیر شده ی من بود
یکی دیگر شبیه اشکهایم
اشکهایی که بین چروک های گونه راهشان را گم میکردند.
شعله ی اجاق را کم میکنم، چرا که بوی سوختگی قلبم، راه گلویم را مسدود کرده است
تا اینکه
قطره قطره مروارید های باران دیده ام را تر کرد
خواستم به غار غم و تنهای خود پناه ببرم که، صدایی در کوه پیچید
صدا میگفت:
آهسته عبور کن، تا قله راهی نیست
ولی من نشستم و رشته ای از تار ابریشمی موهایم را از میان قطره های باران عبور دادم.
تسبیحی را که ساختم
کجا پنهان کنم؟
که به دست رقیبان نرسد
اگر امروز از این غم بگذرم و به قله سعادت برسم
هیچ غمی دیگر نمیتواند مرا از پا در آورد.

فاطمه گودرزی
golgaz

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    اسفند 23, 1398

    👏🌺💐

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 4, 1399

    🌷🌷🌷

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 4, 1399

    سلام و احترام،
    سروش، سه گلشن و شعر سبز(چندآهنگ)، قالب هایی تازه و توانمند در شعر فارسی اند؛ البته هیچیک محدود به تفنّنِ چینش دگرگونه ی قوافی و… نیستند؛ بلکه دستگاه هایی برای سرایش به شیوه ای تازه و جذاب هستند.
    لطفا مطلب زیر را مطالعه بفرمایید:

    http://sherepaak.com/224261/—–

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا