🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اصفهان شهر تاج است ُ ارحام

(ثبت: 5894) اردیبهشت 3, 1397 

به نام خدا

بمناسبت بزرگداشت استاد بی نظیر آواز :

حضرت تاج اصفهانی …

………………………………………………………………………………………………….

اصفهان شهر ِ شعر و آواز است

شهر تاج است ُ شهر شهناز است

پُـل ِ خواجو  دَمـی ، چو بنشینی

تاج  را  در کنار ِ خـود بـیـنی

که بـخوانَـد کنار رود ، آواز

شور ُ ماهور ، سَـلـمَک ُ شهناز

تخت ِ فولاد ،گر رَوی ای دوست

بـنگری تاج ، در غم ِ خواجوست

بذله گو بود ُ عارف ُ پـَر هـام

آن هنرمند ِ نکته دان ،  ارحـام

نیست در قاب ِشهرمان رودی

مانده جایش ز خارُ خس ،دودی

چه شوَد شهر اصفهان ، امسال

زَنـَد از بـرف ، طعنه ، بَر توچال

تاکه در کوچه ها بـیاید ، باز

مَـرد ِ پارو به دست ِ خوش آواز

شوَد از شوق ، سینه ها لبریز

وَ بگوییم ، شاد و شور انگـیز

شهرمن ، تا ابَـد ، بهاری باش

زنده رودَم ، همیشه جاری باش

…………………………….

اصفهان – منصور شاهنگیان

نقدها
  1. رضا زمانیان قوژدی

    اردیبهشت 4, 1397

    سلام و درودها.

    با خواندن این شعر زیبای شما یاد و خاطرات سالهای تحصبل در این شهر زیبا با مردمان نجیب و آب و هوایی غریب پرور در وجودم زبانه کشید.

    شعرتان از دو جهت ارزشمند است.اول آنکه خود شعر بلحاظ قواعد و سلاست جزءآثار فاخر ادبی است و دیگر موضوعی  که بدان پرداخته اید شایسته و در خور است.

    نویسا باد قلمتان به مهر

    • منصور شاهنگیان

      اردیبهشت 4, 1397

      بسیار سپاسگزارم حضرت زمانیان عزیز و بزرگوار …

      از اینکه خاطرات خوب و زیبا از اصفهان دارید خوشحالم …

      امید دیدار مجددتان از اصفهان با جاری شدن زاینده رود همراه باشد …

      شاد باشید و سربلند …

نظرها
  1. مهران اسدپور

    اردیبهشت 4, 1397

    درودها جناب شاهنگیان عزیز …

    دستمریزاد…

    سپاس از قدرشناسی و دغدغه های ارزشمندتان …

    روان همه درگذشتگان و هنرمندان فقید ، به ویژه استاد تاج اصفهانی ، قرین رحمت باد…

  2. منصور شاهنگیان

    اردیبهشت 4, 1397

    ممنونم  دوست غزل سرای عزیز و بزرگوارم  …

    موفق باشید و سرفراز …

    یاحق …

  3. علیرضا آیت اللهی

    اردیبهشت 4, 1397

    سلام

    قدر شناسی های جناب عالی را سپاس و کمال قدردانی

    حبٌ الوطن من الایمان

    بنده هم آرزومندم که زاینده رود پرآب شود و نیاز به سی و سه پل و پل خواجو ، پل نو و پل کهنه … .کسی در آن غرق نشود و آب آشامیدنی بر یزدیها بسته نشود ! 

  4. علیرضا حکیم

    اردیبهشت 5, 1397

    درودها جناب شاهنگیان

    اصفهان را به زیبایی توصیف کرده اید

    برایم تجدید خاطره شد

  5. طارق خراسانی

    اردیبهشت 6, 1397

    سلام و درود بر استاد شاهنگیان عزیز

      این اثر به جهات مختلفی بسیار ارزشمند است اول آنکه نغز  و زیباست  دوم با قلم توانای شاعر از شخصیت های بزرگ هنری اصفهان  یاد و  تقدیر شده است .

    درود ها بر شما 

    در پناه خدا 

  6. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام بر استاد شاهنگیان عزیز شعر زیبایی بود برزگوار درود برشما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا