🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 افتاب کوچه ی دل

(ثبت: 2072) مرداد 5, 1395 

آفتاب کوچه ی دل گر کنی فا نوس را

می شود از قطره ای فهمید  اقیانوس را

  عقلها شد خیره ازتذهیب و رنگ آمیزی اش

  گم شود در رنگ هر کس بیند آن طاووس را

  عاشق حق بینش و  محبوبه ی  مطلق پرست

  کی تمنا می کند   معشوقه  ی  محبوس را

    شخص رویا  دیده  وچشم ودل افسانه  خوان

     آرزو کی می  کند  نقش شب  و کابوس را 

    می کشد فرهاد اگر تصویرشیرین را به سنگ

    بی خبر باشد که  مینوشد  میِ  افسوس را

     آنکه جاری می کند از صخره سنگی چشمه را

     از بر خا کستری پر می  دهد ققنوس را

      با عصا یش لشکرماری بگردد  تار و مار

      با یتیمش می کند  تحقیر  کیکاووس  را 

  

   

 

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):