🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 افسوس هوای دلِ من کرده حبابم

(ثبت: 227410) خرداد 14, 1399 

 

با آنکه هنوز از غم ایام خرابم
تا پُر نشود جام من از بوسه، نخوابم
انگورم و آرام به یک ظرف قدیمی
آیا رسد آنروز بگویند شرابم؟
با من به سحرگاه سخن داشت گلی، گفت :
شش روز بود عمر و مدام است گلابم
ما از پی یک بوسه نهادیم دل و جان
با مردم آزاده در این کار صوابم
می گفت حبابی نه چنین ذره، که بحرم
افسوس هوای دل من کرده حبابم
در کودکی ام گفت یکی پیر خردمند
تو اهلِ کتابی و خدا داد کتابم
گر لشگر غم آمدو صد زحمه به دل زد
والله نشد روی خود از عشق بتابم

پی نوشت
منظور بوسه در این شعر محبت است

1388

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    خرداد 14, 1399

    سلام استاد گرامیم
    انگورم و آرام به یک ظرف قدیمی
    آیا رسد آن روز بگویند شرابم؟
    🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      خرداد 14, 1399

      سلام بر دختر ادیب و شاعرم

      از صمیم ذل و بی ریا می گویم مایه ی مباهات است فریبا نوری مرا می شناسد و شعرم را می خواند و در عصر خود سعادت آشنایی با آثار و شخصیت معرفتی وی را دارم.
      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا شاد زی 🙏🌹🌹🌹🙏

  2. علی معصومی

    خرداد 14, 1399

    درود و ارادت
    ◇◇◇◇

    خوشا قلبی که با سوزی کباب است
    خوشا چشمی که لبریز شراب است

    به یمن رونق شب های مستان
    خوشا دستی که در کار ثواب است

    ز سمت بیشه گلبرگی چنین گفت:
    خوشا آن گل که تاوانش گلاب است

    بنازم آن نسیمی را که صبحی
    به شوق کاکلی در پیچ و تاب است

    به روی شعله های آتش عشق
    خوشا عودی که همراه رباب است

    بزن شوری که از پیری شنیدم
    مسیر فرصت ما پر شتاب است

    که می گوید که این دنیای فانی
    سرائی خالی از رنج و عذاب است؟

    شنیدستم ز معصومی که می گفت
    قوام ملک هستی چون حباب است

    • طارق خراسانی

      خرداد 14, 1399

      سلام و درود بر انیر شعر پاک..

      شاعر پرمایه ی زمانه

      سپاس از مهر حضورتان ❤️🙏❤️

  3. سپیده طالبی

    خرداد 14, 1399

    سلام و عرض ادب
    جناب استاد خراسانی گرانمهر

    سروده ای زیبا بود و دل نواز بزرگوار
    درودتان باد و

    پاینده باشید و پدرام🌺

  4. سلام بر استاد غزلهای عاشقانه کاش شرحی بر بوسه نمینوشتید همان بوسه کافی بود
    انگورم و آرام به یک ظرف قدیمی
    آیا رسد آنروز بگویند شرابم؟
    این بیتتون برام تازگی داشت وبسیار به دلم نشست
    استاد شرمنده شماره تون رو ندارم نه ازروی عمد بلکه سهوا پاک
    شده .دلم هوای صداتون را کرده .اشعارتون همیشه تاثیر گذاربوده .سپاس

  5. مینا یارعلی زاده

    خرداد 15, 1399

    درود و مهر
    بسیار زیبا باباطارق خوبم
    نویسا و مانا باشید
    🙏❤🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا