🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 الهی بیامرز و وانگه ببر

(ثبت: 499) دی 16, 1394 
الهی بیامرز و وانگه ببر

 

اگر هستم ای دوست همواره مست
به عشقت اَتُم های ذهنم شکست

الهی، تویی هر چه بالا و پست
ندیدم به غیرَت یکی ذرّه هست

تویی کار ساز و تویی رهنمای
تو پروردگارم به هر دو سرای

شباهنگِ هرکوچه باغم، تویی
به شب های ظلمت، چراغم تویی

چه غم دارم اینک که دارم تو را
تو را دارم و غم به سینه چرا؟

نه زوری و زر، از تو دل خواسته
به وحدت مراخوانده، برخاسته

الهی دوی را ببر از میان
به وحدت بپا کن بنای جهان

به هر ذرّه دیدم تویی در میان
به تسبیح تو ذره تا کهکشان

شعوری که هر ذره را برده اوج
ز تو دیده ایم و در آن موج موج

از آن تا نگردد جهانی تباه
تو را کُنه ذرِّه بود بارِگاه

به جبری که در ذاتِ هستی بود
مرا اختیاری به مستی بود

به مستی، به هر لحظه، لیل و نهار
زجانم تو را می ستایم نگار

مرا بِه از این نیست حرفی دگر
الهی بیامرز و وانگه ببر

تو دانی گِلِه بر زبانم نبود
به اوجم بری یا به پستی، درود

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. نگار حسن زاده

    دی 16, 1394

    سلام و عرض احترام پدر بزرگوارم

    مانند همیشه بسیار زیبا و دلنشین بود

    سایه مهرتون مستدام

    • طارق خراسانی

      دی 17, 1394

      سلام و درود بر خانم حسن زاده گرانمهر

      سپاس از حضور پر مهرت

      در پناه خدا………………………………………………………….

  2. زهره خسروی

    دی 16, 1394

    سلام جناب خراسانی

    مناجات نامه ی زیبایی  ست

    چقدر در این بیت  عالی درباره جبر و اختیار نظرتون رو داده اید

    به جبری که در ذاتِ هستی بود
    مرا اختیاری به مستی بود

    • طارق خراسانی

      دی 17, 1394

      سلام و درود بر خانم  خسروی عزیز

      سپاس از حضور پر مهرت

      در پناه خدا………………………………………………………….

  3. سلام عرض ارادت 

    هم شعر فوق العاده بود

    هم مفاهیم متعالی که بیان کردید

    دلمریزاد استاد عزیزم 

    • طارق خراسانی

      دی 17, 1394

      سلام و درود

      سپاس از حضور پر مهر سمانه ی عزیزم

      در پناه خدا………………………………………………………….

  4. سوگند صفا

    دی 16, 1394

    سلام و عرض ادب و احترام…

    این عکس تون که یه تیکه از مناجات حضرت علی (ع) هست رو بی نهایت دوست دارم….

    ورد شبانه روزمه

    • سوگند صفا

      دی 16, 1394

      مثنوی زیباااااایی بود

      .

      .

      .

      .و به مخلوف کی ترحم میکنه…کی رحم میکته جز خالق…

      خدایا دستمان را در هر دو دنیا بگیر

      یاحق

      زنده باشین

      • طارق خراسانی

        دی 17, 1394

        سلام و درود بر سوگند مهربانم

        سپاس از حضور پر مهرت

        در پناه خدا………………………………………………………….

  5. درود استاد زیباست

    • طارق خراسانی

      دی 17, 1394

      سلام و درود بر  حضرت استاد نادر ابراهیمیان گرانمهر

      خیر مقدم…………………………………………….

      سپاس از حضور پر مهر شما نازنین وادی شعر و ادب

      در پناه خدا………………………………………………………….

  6. بسیار زیبا استاد عزیزم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا