🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 امروز,

(ثبت: 258187) فروردین 20, 1402 

 

نه دلیلی برای سوگواری دارم
نه چکّشی برای زدن
روی شیشۀ میز انتهای اتاقم

پنجره باز است
و سرخس‌های موفرفری
که در شیارِ کناری جوانه زده‌اند,
به شورِ آتشینِ سپیده‌دم
سلام داده‌اند

دلدادگان بی‌چتر
خیس باران‌های بی‌امانند
و پرندگانِ آوازه‌خوان
با هزار نُتِ نامرتّبِ بنفشه و پامچال
در همان آسمان
جفت می‌شوند

کمانِ سبز درختان زمرّدپوش
کماکان به تیر بقا مومن است
و گرمای خورشید
پیش از آن که قدرت بیابد و,
جهان را بسوزاند
با انعکاسی ملایم
در آبیِ بی‌پایانِ چشمان توست
تا در قلب من
همۀ لاله‌ها نو شوند

ما
تمامِ فصل‌ها را می‌شناسیم
و درست پیش از بازگشت شاد پرستوها
به نسیم و شبنم خواهیم گفت:
امروز,
وقتِ
بدرقۀ همۀ زمستان‌هاست

 

فریبا نوری
1402.01.18

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 20, 1402

    ما
    تمامِ فصل‌ها را می‌شناسیم
    و درست پیش از بازگشت شاد پرستوها
    به نسیم و شبنم خواهیم گفت:
    امروز,
    وقتِ
    بدرقۀ همۀ زمستان‌هاست

    انشاءالله

    سلام

    درود بسیار

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

  2. آرمان پرناک

    فروردین 20, 1402

    سلام خانم دکتر نوری گرانقدر
    بسیار زیبا و هنرمندانه بود.
    در خصوص نقد اخیر هم، خواستم هم از شما و هم از آن استاد بسیار عزیز و گرانقدر عذرخواهی کنم اگر پاسخ آن طور که باید و شاید نبود. بگذارید به حساب کسالتم. من متوجه منظور ایشان شدم که نظری بر نحوه تحلیل و نقدهای شما داشتند، آنجا نیز اشاره کردم واقعا هنرمندانه و با ظرافت آنالیز می کنید و باید گفت بر اثر زینتی مضاعف می بخشید و این به معلومات و جهانبینی شما بر میگردد. حقیر چندخطی در خصوص آزادبودن در برداشت ها نوشتم اما به هر حال اینکه چقدر این نوع دیدگاهم صحیح است و چقدر خیر، جای تامل دارد. به هر حال من کوچک هر دو بزرگوار هستم و اگر کم و کاستی‌ای از اینجانب رویت شد، ببخشند.
    سبز و سلامت باشید
    در پناه حق
    🙏🙏🙏🌺

  3. علی معصومی

    فروردین 20, 1402

    💐💐💐👏
    درودهای فراوان

  4. برهان جاوید

    فروردین 20, 1402

    کمانِ سبز درختان زمرّدپوش
    کماکان به تیر بقا مومن است
    و گرمای خورشید
    پیش از آن که قدرت بیابد و,
    جهان را بسوزاند
    با انعکاسی ملایم
    در آبیِ بی‌پایانِ چشمان توست
    تا در قلب من
    همۀ لاله‌ها نو شوند

    امروز,
    وقتِ
    بدرقۀ همۀ زمستان‌هاست

    درود
    تپش پر طنین نبض گرم قلم تان ستودنیست
    پاینده باشید

    🌹🌹🌹👏👏👏

  5. مدینه ترکاشوند

    فروردین 23, 1402

    درود ها
    قلمتان نویسا شاعره بانوی زیباقلم
    عااالی دستمریزاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا