🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اهل کجایم؟

(ثبت: 3672) اسفند 27, 1395 

میپرسی ومیگویمت اهل کجایم
از مهدِ علم ومعرفت ایران سرایم

چادرنشینِ دشتِ سرسبزِ شمالم
میبالم از این سرزمینِ بی مثالم

من مرزدارِ خطّهء گرمِ جنوبم
همصحبتِ امواج وهمراهِ غروبم

ازشرقم وفرزندی از قومِ بلوچم
ایرانی وبیگانه با افکار پوچم

کٌردیم واز غربیم واینجا ریشه داریم
 این سویِ ایران را سراسر پاسداریم

گٌلچینی از قومِ بزرگِ آریایی
تٌرک و لٌر و تازی به مهر اندر سرایی

ما قدمتی دیرینه در فرهنگ داریم
باجهل و تاریکی همیشه جنگ داریم

میل قلم داریم و بیزار از ستیزیم
از محضر درس تعصّب می گریزیم

اندیشه های سبزمان روئیده از خاک
از بد بدی خیزد ز نیکی نیک پژواک

هر روز و هر شب دستهامان سوی ایزد
فرما هدایت هرکه با ما می ستیزد

با اینهمه هر دست بر خاکم طمع کرد
شد آشنا با تیغِ زهراگین و با درد
جلال پورسلیمانی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا