🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

آخرین اشعار جلال پورسلیمانی

تکرار رسم کهنهء پایان هر خزان

جاجیم سبز و دامن صحرای بیکران

خوانش: 632

سپاس: 1

تعداد نظر: 3

دلم چه ساده گرفتار بند و دام تو شد

ببین چگونه دلم خام یک کلام تو شد

خوانش: 327

سپاس: 1

تعداد نظر: 2

صاحب نظری تک پسری داشت به منزل

تنها پسرش همدم اوباش و اراذل

مثنوی

خوانش: 648

سپاس: 3

تعداد نظر: 5

دعوت شده ام سرای سجّادهء نور

دعوت شده ام به ماه تطهیر و حضور

خوانش: 503

سپاس: 7

تعداد نظر: 16

آخرِ قصّه ء طولانیِ شب

شفقی پرده ء احساس لطافت گسترد

شعرنو-نیمایی

خوانش: 777

سپاس: 5

تعداد نظر: 11

کار دلدارم فقط آزردن است

کار من خونابه از دل خوردن است

خوانش: 415

سپاس: 6

تعداد نظر: 13

تقدیم به مردم خونگرم و خیّر لارستان

خانه زاد کرم مردم لارستانم

خوانش: 514

سپاس: 7

تعداد نظر: 9

سحر از دولتِ حق مرغِ دلم بال گشود

تا سرانجامِ سفر نیک نگر قصّه چه بود

مثنوی

خوانش: 568

سپاس: 7

تعداد نظر: 13

شنیده ام که به راهی برای دیدارم

نشسته ام به رهت دیده بر نمیدارم

خوانش: 344

سپاس: 7

تعداد نظر: 6

چه کسی همدلم و محرمِ اسرارم شد؟

چه کسی همسفرِ مقصدِ پربارم شد؟

خوانش: 641

سپاس: 6

تعداد نظر: 11

میپرسی ومیگویمت اهل کجایم

از مهدِ علم ومعرفت ایران سرایم

مثنوی

خوانش: 439

سپاس: 4

تعداد نظر: 8

صدایِ چه چهِ مرغِ هزار می آید

نوید و مژده مبارک بهار می آید

خوانش: 521

سپاس: 4

تعداد نظر: 6

نوبهاری و فراغِ من و دشت و دمنی

دامنِ سبزِ فلک حال و هوایِ سخنی

خوانش: 339

سپاس: 6

تعداد نظر: 12

خوشا نوروز و سمت وسویِ جهرم

بهار     و    مردم    نیکویِ   جهرم

خوانش: 362

سپاس: 6

تعداد نظر: 9

مثنوی زیبای اسکناس سروده ء برادر ارجمندم جلیل پورسلیمانی است که طبع شعری بس عالی دارد اما نمیسراید.

این سروده ء زیبا را  حقیر چندی پیش در مجلسی با تبحری خاص بوسیله ء دوربین موبایل از دفتر شعر زمان دانشجویی اخوی عکس برداری و به قولی دزدیدم. با کُلّی زحمت تایپ کردم و امروز هفدهم اسفندماه نودو پنج با کسب اجازه از محضر ایشان در اختیار بزرگواران دوستدار شعر و  ادب فارسی قرار میدهم.آرزو میکنم این روزهای فرخنده جیب های مبارک همه سروران معظم مملو باشد از اسکناس های رنگارنگ.پیشا پیش نوروزتان مبارکباد

مثنوی

خوانش: 398

سپاس: 4

تعداد نظر: 4

مرغانِ بی پناه و بیابانِ سرد وسوز

دندانِ تیزِ روبهِ مکّارِ کینه توز

مثنوی

خوانش: 377

سپاس: 5

تعداد نظر: 12

تعداد نقد: 2

خبر خبر که بهار از جنوب می آید

سفیرِ فصلِ نکو،پایکوب می آید

مثنوی

خوانش: 672

سپاس: 13

تعداد نظر: 27

بی فکر و بی خیالِ تو رنجور میشوم

تنها به یک نگاهِ تو مسرور میشوم

خوانش: 438

سپاس: 7

تعداد نظر: 16

در نظرم رویِ تو،شعلهء گیسویِ تو

خاطره ها دارم از،عطرِ خوش و بویِ تو

مثنوی

خوانش: 514

سپاس: 8

تعداد نظر: 16

به باغ سبز فلک سروِ سرفراز چه شد؟

سمندِ سرکشِ مغرورِ یکّه تاز چه شد؟

خوانش: 507

سپاس: 7

تعداد نظر: 9