🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای عشق

(ثبت: 218898) آذر 15, 1398 

ای عشق هر چه هستی، آخر به دل نشستی
با پرتو نگاهی، دیوارِ غم شکستی

عمری به دست و پایم، زنجیرها نهادند
با یک نسیم رحمت، زنجیر ها گسستی

از آهِ سینه سوزم، درهای بسته وا شد
یارب مدام [1] بادا، پاداش عشق و مستی

امشب ستاره باران، گردیده خانه ی دل
تا ای فروغ دیده، در گوشه ای نشستی

خواهم نوای سازی، آهنگ دلنوازی
ساقی پیاله پر کن، نوشم که تا تو هستی

گر مدعی بداند، احوالِ عاشقان را
بر باد رفته بیند، عمرش به خود پرستی

طارق، به هر صراحی، شکرش مدام[2] باید
کز یُمنِ مقدمِ عشق، از دیو و دد برستی

[1] .شراب انگوری
[2] – همیشه. جاوید

 

 

 

 

نظرها 12 
  1. آذر 15, 1398

    سلام استاد مهربانم

    این غزل تان
    در چشمان هر
    خواننده ای سرمه ی اغماض می کشد
    باطروات در دل هر عاشقی
    راز ِ نیاز…

    ارادتمندتان
    پاییز

    • طارق خراسانی

      آذر 15, 1398

      سلام بر دوست شاعر گرانقدرم

      سپاس از لطف و محبت شما نازنین وادی ادب

      در پناه خدا شاد زی 🌿🙏❤️🙏❤️🌿

  2. علی معصومی

    آذر 15, 1398

    درود ها بر شما
    استاد نازنین
    جناب خراسانی عزیز

    زیبا می سرایید گرامی

    بهره بردم از قلم شما

    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    گفتی که زیرکی تو ای مرغ اوج پرواز
    ماندی و عاقبت هم از دام او نَجَستی

  3. کز یُمنِ مقدمِ عشق، از دیو و دد برستی

    اعجاز عشق ….

    چه کارهایی که می تواند بکند …

    دست مریزاد استاد خراسانی عزیز

    لذت بردم

    در پناه خدا

    🌸🌸🌺🌸🌸

  4. درود بر نور چشمم و سرور بزرگوارم.
    الحق مست شدم با این شعر تمام و کمالتان.
    اما در مصراع:
    از پرتو نگاهی، دیوارِ غم شکستی
    بنظرم می رسد اگر بجای”از” ، واژۀ ” در” یا “با” بکار رفته بود به معنی مد نظرتان بیشتر می آمد.
    روشنم کنید مزید امتنان است.
    بمانید

    • طارق خراسانی

      آذر 15, 1398

      سلام

      با بهتر است
      خیلی ممنون

      سپاس از راهنمایی خوب شما

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  5. محمدعلی رضاپور

    آذر 15, 1398

    درودتان بزرگوار🙏

    • طارق خراسانی

      آذر 15, 1398

      سلام و درود
      سپاس از مهر حضورتان
      در پناه خدا
      🌿🙏❤️🌿

  6. سپیده طالبی

    آذر 15, 1398

    سلام و عرض ادب و احترام
    جناب استاد خراسانی گرام قدر

    غزلی زیبا و دل انگیز خواندم گرامی
    درودها تقدیم حضورتان و
    پاینده باشید🌺

  7. طارق خراسانی

    آذر 15, 1398

    سلام و درود بر خانم طالبی بزرگوار
    بزرگ بانوی پاک

    سپاس از حضور گرمتان

    در پناه خدا

    🌿🙏❤️🙏🌿

  8. دستمریزاداستادخراسانی بزرگ
    👏👏👏👏🌻🌼🌻🌼

  9. محبوبه امامی

    آذر 16, 1398

    بسیار زیبا 🌹🌹🌹قلمتون سبز🌹👏
    “کاشکی عشق را زبان سخن بود”

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا