🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای عشق…

(ثبت: 4540) مرداد 9, 1396 

                     « به نام خدا »

به خاک و خون تو کشیدی دلِ مرا ، ای عشق

تو پیش از آن که بمیرم بگو چرا ، ای عشق ؟

شکسته حُرمتِ عاشق در این زمانه چرا ؟

حریمِ پاکِ تو کِی شد حرمسرا ، ای عشق ؟

هزار جور و جفا کرده ای به « دل » اما …

هنوز میکِشد او مِنَّتِ تو را ، ای عشق 

اگر چه تُهمتِ ناحق به عشقِ ما زده اند…

ولی دلم نهراسد ، از اِفتِرا ، ای عشق

برون گرا شده بودم به زیر سایهٔ تو…

دوباره رفتی و گشتم درون گرا ، ای عشق

بتاز مَرکبِ خود را ولی مراقب باش…

که ناگهان نَرَوی سویِ قهقرا ، ای عشق

از آن زمان که تو رفتی زمانه تاریک است…

از آن دری که برون رفته ای درآ ، ای عشق

فرا بخوان تو مرا سوی خود ، فقط گاهی…

که من همیشه تو را خوانده ام فرا ، ای عشق

ورای هر چه در این عالم است ، هستی تو…

تو هدیه ای به من از سَمتِ ماورا ، ای عشق

گدایی دَرِ کویَت به سلطنت نَدَهَم…

گدایِ سامره ام من ، تو سامرا ، ای عشق

همیشه شِکوِه زیاد و مجال کوتاه است…

بیا که با تو شَوَم خَتمِ ماجرا ، ای عشق

بیا که بی تو غزلهای من پر از آه است…

بیا دمی تو برایم ، غزل سُرا ، ای عشق.

            « مهران اسدپور »

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. مهدی صادقی مود

    مرداد 10, 1396

    به به

    بسیار زیبا توصیف عشق نمودید

    لذت بردم

    درودتان

  2. مرداد 11, 1396

  3. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 11, 1396

    احسنت بر شما

  4. .

    درود برشما

    دستمریزاد

     

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا