🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باد هوس

(ثبت: 215583) مهر 10, 1398 

« باد هوس »
در هر زمان که باد هوس2 کینه جو شود
کبر و هوس دوباره به هم روبرو شود
فریاد از آن زمان که زِ دانش نمی توان
صحبت نمود، گر دو جهان زیر و رو شود
آواره مردمی ،که در آنجا به زیستن
افکارشان خراب زِ هم موبمو شود
هر بی خبر زِ باد هوس رأی می دهد
دنیـا چرا چنین شـد و بایـد نکو شود
صد داد از آن زمان که هوسهای بی خبر
یک ذره اش رها چو شود، همچو کو3شود
ای سالکان راه طریقت کجا روید
هر جا روید ، در پِـیتان4 جستجو شود
باد هوس به گرد جهان دور می زند
سطح جهان زِ باد هوس کی نکو شود
رمزی بگفت :این حسن از رمز زندگی
بیچاره است هر که پی آرزو شود
٭٭٭
2- خواهش – شهوت 3- كوه 4- دنبال شما

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. هر بی خبر زِ باد هوس رأی می دهد
    دنیـا چرا چنین شـد و بایـد نکو شود

    سلام و درودها

    استاد دهنوی عزیز

    سپاس

    🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  2. سلام و درود استاد عزیز

    بیچاره است هر که پی ارزو شود

    حق یارتان

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  3. درود بر شما مصطفی جان.
    خدا رحمتشان کند با این قلم شیرین و عرفانی.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا