🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بدهكاران بانكى

(ثبت: 233045) آبان 16, 1399 

 

چه گلى بر سر اين ملت مظلوم زديد؟
شصت ميليون فقيرند چه بر آب زديد؟
مال محروم به چنگال بدهكاران است
باز بر هجمه ى دزدان مهر تاييد زديد؟
عالمان خرقه ى تلبيس به تن پوشيدند
به كدام حادثه در مدرسه فرياد زديد؟
منبر و مسجد ما پر شده از مداحان
پس چرا با غم امروز به بيراهه زديد؟
چشم تجار به كاخهاى لويزان دوخته
تا كجا ساختمانها ، چو شداد زديد؟
مشق انصاف ز گهواره بگور خطى نداشت
تا بكى آتش يكپارچه برباد زديد؟
سوخت پروانه و شمع و رخ يار از بيداد
وانگهى خون جگر سوخته ، پيمانه زديد؟
هر كجا چشم ببيند سقف بشكسته عيان
كوخ بشكسته شد و كاخ چو افسانه زديد؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آبان 16, 1399

    🌹🌹🌹

  2. مازیار نژادیان

    آبان 19, 1399

    درودها
    آنچه البته به جائی نرسد
    فریاد است🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا