🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بذر بد

(ثبت: 211768) تیر 22, 1398 

هر كار بدِ خلق ، مرا در نظر آمد

چون بذر بدي بود،كه در كشت و ذر3 آمد

خود را به ره جهل جهانـي نـدواندم

پيمودن اين راه ، بـرم پُـر خطر آمد

اين نكته ي فهميده ، به مردم بـچشاندم

زيبا نظري بود ، مـرا در نظر آمد

صد قطره اشكي كه زِ چشمم بـچكاندم

هر قطره آن ، در نظرم چون گُهر آمد

تا بارِ كج خلق ، به منزل بـرساندم

اين بار گران بود ، ولي مفتخر4 آمد

خلقي كه همه در كجي راه كج هستند

از راستي ام ، راه همه كم خطر آمد

آثار بد و نيك ، يكي شـد بـرِ مـردم

تا نخل تكامل ، ز همه بي اثـر آمد

بـشناس حسن ، نيك و بد كار جهان را

زين نكته يقين ، كار بشر با اثر آمد

٭٭٭

3- دانه افشاندن بزمين 4- سربلند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (6):

نظرها
  1. نسرین حسینی

    تیر 22, 1398

    بسیار عالی عارفانه ای بود

    درودها برشما
    ردقلمتون پایدار
    مانا باشید

  2. علی معصومی

    تیر 22, 1398

    🌹🌹🌹🌹❤️❤️🌿
    لذت بردم
    بسیار زیباست
    در سایه لطف خدا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا