🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بطريسا

(ثبت: 255314) بهمن 3, 1401 
بطريسا

 

شـاعری چیسـت بجز نشــرِ سجــایایِ علی

یـا که موزون شــــدن از نـــامِ دلآرایِ علی

روز و شـب خـامــه اگر رقـصِ ترانگیــز کند

اسـمِ اعظـم به‌ خـدا هسـت ســـراپایِ علی

واضـح این‌ست که در نزدِ حمیــــدِ حنّــان

نیسـت در منطق و معیـــار کسی تـایِ علی

دانش و علم و ادب، فهــم و کمـالات و کرم

شـرحِ صـد دفتـرِ خود کرده به معنـایِ علی

حق بُـوَد بعدِ صمــد سجـده و تعظیم بر او

نظـــــرِ دوســت بُـوَد ذکـر و تـولٌای علی

یابن عشق‌ست و یقین بابِ عدالت بی‌ شک

رمـز و رازی‌سـت به کنـجِ لـبِ مینـایِ علی

از ازل تا به ابـد با خـطِ تقــریرِ خــداست

وصی و والی و حجّــة، خـطِ امضـایِ علی

نـور در نـور علی، مَحـــــرمِ محمـود علی

دل و جــانم به‌ فـــدایِ قـد و بـالایِ علی

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. صفا یغمایی

    بهمن 3, 1401

    استادفرزانه جناب معصومی عزیزم
    این اثرفاخر متعلق به استاد مسلم جناب لاهیجی عزیزست
    بنده کوچکتر از این هستم که بتوانم دراین عرصه قلم لرزان
    خودم را به رقص آورم.
    🌺🌺🌺

    • علی معصومی

      بهمن 3, 1401

      درودهای دوباره
      ♤♤♤
      بله نام سرایتده این اثر ناب را با نام شما اشتباه کرفتم
      حناب لاهیحی نازنین
      ♡♡♡

    • نفرمایید استاد
      قطره‌ای هستم در قیاس با شما و اشعار نغز و پر مغزتان

      خاکسارم

  2. سلام و درود جناب دکتر مدهوش گرانقدر

    شب خوش

    از لطف و محبت بی پایان جناب‌عالی سپاسگزارم

    سلامت باشید

  3. سلام و درود جناب استاد یغمایی گرانقدر

    شب خوش

    کوچک نوازید و بزرگوار

    خاکسارم

  4. سلام و درود جناب استاد معصومی گرانقدر
    شب خوش

    از بذل توجه و محبت شایان شما سپاس‌گزارم

    سلامت باشید

  5. سلام و درود جناب رضاپور گرانقدر
    شب شما بهشت

    لطف دارید و بزرگوارید

    خاکسارم

  6. سلام و درود جاب استاد ابوطالبی نژاد گرانقدر
    شب خوش

    از لطف و بزرگواری حضرت‌عالی سپاس‌گزارم

    سلامت باشید