🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهار، شعرترین قند است

(ثبت: 237265) اسفند 30, 1399 
بهار، شعرترین قند است

☕️
گرفته کافه‌ی تقدیرت
هوای تیره‌ی فالت را
بگو که سِرو شود رويا
به دستِ خبره‌ى باريستا

نه شَروِه‌خوانىِ اسفند و
نه خوش‌زبانیِ فروردین
دوای حال خرابت نیست؛
شفاست در نفسِ فردا

زمام ثانيه‌ تا افتاد
به چنگ ساعت ديوارى
کشید چشم تو را سرمه
به زهرِ عقربه‌ای چرخا

چقدر جاى پر از خالى
چقدر سينِ سكوت اندود
و بغضهای تبسم پوش
نگفته‌های گلوپیما

غمت رفیق وفاداری‌ست
که پا به پای تو می آید
به هر بهانه که بگریزی
دوباره می‌کندت پیدا

تویی و سفره‌ی احساست
بساط خاطره نوشيدن
در اندرونىِ بى مَرزَت
وراى عالم و مافيها

به قرن تازه قدم بگذار؛
عبور، لازمه‌ى هستى‌ست
به عشق، زنده و مؤمن باش
به این الهه‌ی نامیرا

زبانِ تلخِ زمستان را
بهار، شعرترین قند است
خوشا سرودنِ شيرينى؛
خوشا به ذائقه ى دنيا…

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 30, 1399

    سلام و بس درود به غزلِ شعرهای جاویدان

    عید نوروز بر آن عزیز و خانواده گرامی مبارک

    در پناه خدا 🌿🌼🌺💮🌹🌿

  2. کبری محمدی

    اسفند 30, 1399

    سلام
    در آستانه سال نو سال خوب و خوشی را برای تان آرزومندم
    لحظه هایتان به سرسبزی بهار
    🌹🌺🌹🌺🌹

  3. اکبر رشنو

    فروردین 5, 1400

    سلام و درود
    لطفا مطلب مربوط به تدوین کتاب را در آدرس زیر
    http://sherepaak.com/237416/تدوین-کتاب-شعر-شاعران-بر-تر
    مطالعه نمایید و در این راستا شماره تماس و پیشنهادات خود را به
    شماره 09300343854 تلگرام و آیدی akbarchakad@
    و شماره ی واتساپ 09930966119
    اینجانب ارسال فرمایید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا