🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به ایما گویمت دانا چه علت شد گلی پرپر

(ثبت: 215860) آبان 4, 1398 
به ایما گویمت دانا چه علت شد گلی پرپر

به امیدی تحمّل این حصاری زندگانی را
برون از کالبد روزی که روحی را کنم احیا

رها از هر هراسی ، با گذر ایام ، طی راهی
به جانب روشنایی ها عبوری از سیاهی ها

به دور از تیره بختانی مصائب دیده در عالم
جهانی منزوی ، در گوشه ای افتاده ، گر تنها

به ایما گویمت دانا چه علت شد گلی پرپر
میان راهی ، لگد مالی ،لگد کوبی به زیر پا

ز صاحب باغ می پرسم چه بس گل ها بشد مجروح
جوابی این چنین گوید : نه امکانی ، مداوا ، لا

دگر باری نگاهی افکنم ، رخ هر گلی گویم
نما سیمای گل هایی به زردی فام ای دانا

قرار اندیشه ای گر هست آسیبی نمایانی
طبیبی حاذقی والی ،کجا باشد ،بگو بر ما

ولی اله بایبوردی

14 / 07 / 1398

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 16 
  1. سلام و درودتان باد استادعزیز

    💐🌿🍃🌺🌺🌺🍃🌿💐

    • سلام

      استاد ارجمند جناب فتحی والامهر

      سپاس از دیدگاه زیبایتان

      تقدیمی : 🌈

      هر کجایی با منی ، من در میان
      بین من با من دگر ، فرقی بدان

      گل ، به یکرنگی نمایان ، بینِ ما
      هر گلی را بوی مخصوصی عیان

      ولی اله بایبوردی

      03 / 08 / 1398

      🌺🌺🌷🌹❤️🌹🌷🌸🌸

  2. علی معصومی

    آبان 4, 1398

    درود و ارادت
    ارجمند
    🍃🌺🍃🌺🌺🍃

    • سلام

      استاد معصومی عزیز

      سپاس

      تقدیمی : 🌸

      از اویسی ،یاد کن ، یک بنده ای
      همچو او باشی اگر یک لحظه ای

      هر کجا باشی ،در این عالَم سرا
      بشنوی از عمق دل هر نغمه ای

      ولی اله بایبوردی

      03 / 08 / 1398

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  3. ژیلاراسخ

    آبان 4, 1398

    درودها 🌺🍃

  4. هادی بیابانی

    آبان 4, 1398

    سلام استاد مثل همیشه زیباست💐🙏❤️🌹

    • سلام

      استاد بیابانی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      🍃💐🌿🍃🌿💐🍃

  5. درود استاد گرانقدر
    زیبا و پر اندیشه
    قلمتان ماندگار
    زنده باشید
    🌸🌺🌸🌺🌸

    • سلام

      سرکار خانم یارعلی زاده

      سپاس از حضور سبزتان

      🌈🌈🌸🌺🌸🌈🌈

  6. طارق خراسانی

    آبان 4, 1398

    درودتان استاد

    بسیار زیبا و خیال انگیز

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام

      استاد خراسانی عزیز

      ممنون از دیدگاه زیبایتان

      تقدیمی : 🌸

      گر چه ،بیزار از کنشتی ، کعبه ای
      خانه دِیری مسجدی خُمخانه ای

      کعبه دل را کن طوافی ،جان من
      شمس را بینی درون دل هاله ای

      ولی اله بایبوردی

      04 / 08 / 1398

      🌸🌸🌷🌹❤️🌹🌷🌸🌸

  7. سلام بر شما
    پند آموز بود🌺🌺

    • سلام

      استاد علیخانی گرامی

      سپاس از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌷🌺🌸🌸

  8. 🙏🌿🌿🌿

    • سلام

      استاد ترکمان عزیز

      ممنون

      تقدیمی : 🍃

      واقعیّت ؛ آن زمانی ، برملا
      رخت بندی از جهان دنیای ما

      می روی جایی ، فرو در حیرتی
      باب وادی ها به رویت بسته لا

      ولی اله بایبوردی

      05 / 08 / 1398

      🌈🌈🌸🌺🌷🌺🌸🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا