🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به غزل قسم بمیرم

(ثبت: 2699) آبان 5, 1395 
به غزل قسم بمیرم

          همه دل شده سرایت ، نفسم نفس هوایت

          بگذر از این جدایی  دل و جان کنم فدایت

          به  پرنده   اقتدا کن  ز قفس  مرا  رها کن

          به پَرم  ببال  ِ مستی ،  برسم  به   سَر سرایت

          شب و شعله ور تمنّا  شده پشت گریه پیدا

          چکنم  اگر  نمیرم  ،  شب  ِ عاشقی   برایت

          به خدا   نمی توانم ،  که  دگر  تو  را  نبینم

          تو امیدِ جسم و جانی ،  نکنم ز دل  جدایت

          به تصوّرم   نگنجد  ،  تو  مرا   ز خود برانی

          سرسجده کرده هر شب دل ِمضطرم دعایت

          تو چنان بهار  سبزی  من و دل کویر  ِ تنها

          تو بمان  بمان برایم  بدهم  به دیده  جایت

          چه غریبه گشته  با  من خطِ دلنواز ِچشمت

          به خدا   قسم   بمیرم   ،   به   نگاه  ِ آشنایت

          به  عیّار ِ مهربانی  تو   چنان  ( طلا)ی  نابی

          نفسم  گرفته  بی  تو  بخدا   خدا   خدایت

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. بیژن آریایی

    آبان 5, 1395

    فعلات فاعلاتن فعلات فاعلاتن
    رمل مثمن مشکول

    آفرین بر شما بانو

  2. طارق خراسانی

    آبان 6, 1395

    همه دل شده سرایت ، نفسم نفس هوایت

    بگذر از این جدایی  دل و جان کنم فدایت

     به  پرنده   اقتدا کن  ز قفس  مرا  رها کن

     به پَرم  ببال  ِ مستی ،  برسم  به   سَر سرایت

    سلام و درود بر طلعت عشق

    غزلی نغز و زیبا ست

    روان و ضربی

    دلمریزاد

    در پناه خدا شاد زی

    • طلعت خیاط پیشه

      آبان 6, 1395

      استاد ارجمند سپاسگزار لطف شما هستم.

      خدا یارتان

  3. جواد مهدی پور

    آبان 6, 1395

    سلام و عرض ادب محضرتان استاد گرانقدرم

    عالی و دلنشین سرودید

    مرحبااااااااااااااا

    لذت بردم

  4. سحر جهانی

    آبان 6, 1395

           همه دل شده سرایت،نفسم نفس هوایت

          بگدرازاین جدایی  دل وجان کنم فدایت

                 درودها نثارتان بانو  خیاط پیشه

               

  5. مينا امينی

    آبان 6, 1395

    درودها مهربانوی خوب شعر

    زیبا قلم زدید

    مانا باشید و موفق

  6. حسن گائینی

    آذر 2, 1395

    سپاس مهر آفرین بانو بسیار زیبا ست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا