🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به مناسبت تولد نیما …

(ثبت: 253044) آبان 23, 1401 
به مناسبت تولد نیما …

 

به مناسبت تولد نیما …

امه نیما شعر نوره بساته
خار خاره کپه بیته دل هپاته
ونه نوم و هنر دنیا دپیته
وه از مازندرون یوش دهاته

به فارسی …

نیمای عزیز ما شعر نو را ساخته و دلنوشته های زیادی از درون تقدیم کرده است.
نام و هنر او در همه جا گسترش پیدا کرده و او از مازندران و از روستای یوش می باشد.

روحش شاد
میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    آبان 23, 1401

    سلام و درود برشما همشهری گرانقدر
    و سلام و درود بر نیمای بزرگ

  2. فریبا نوری

    آبان 23, 1401

    درودها جناب طاهری گرانقدر
    با اجازه ی شاعر به دوستان عزیز سایت پیشنهاد می‌کنم اگر شعری به یاد نیما یوشیج سروده اند برای یادبود این انسان و شاعر بزرگ، در همین صفحه به اشتراک بگذارند

    تا آب های وحشی …

    سال های خشک
    سال های تر
    حرف های محرمانه ی عقاب و باد
    بر فراز بام ِ کلبه های روستا
    توی گوشِ پاکِ آسمان:

    شامگاه،
    تا که انعکاسِ ماه هم
    از سرِ حیا و حجبِ خویش
    می شود نهان، میانِ سنگ های رود
    تا سحر ، صدای آه و ناله می رسد
    از درخت های جنگلی
    که درد را
    با شهامت و شرافتی عجیب و ناب
    در تمام روز
    ساکتند …

    کوه ها و تپه ها و دشت
    جای ناله، بغض می کنند
    تا غزاله ها غزل شوند
    توی قلب های مهربان
    سایه ها ولی … نشسته اند همچنان
    سایه های سردِ سوگ وار
    بر درخت و جنگل و بهار و ذهنِ مردمان…

    آسمان گریست
    های و های و های
    جای دردهای هر درخت
    جای کوه ها و رود و دشت
    سیل شد روان
    سیل، بی امان
    خانه خورد و خونِ بحر و بر
    چشم بسته با …
    گوش های کر
    خورد شاخه های خشک و تر

    در میانِ شعله های نا امیدیُ …
    … سیلی ِ سیاه ِ اشک و آب
    سوخت ناگهان
    آدمُ … لوآسُ* … شالُ* … خی*
    بی ملاحظه، به یک زمان

    در هراسِ خوابِ کودکان
    هیچکس نبود؛ هیچکس نماند
    تا به آب های خیره سر بگوید او:

    “آی با توام!*”

    قلبِ ما درست
    زیرِ
    پای
    توست

    – فریبا نوری سال 1398
    – به یاد نیما یوشیج

    – لوآس loas : روباه / شال shal: شغال/ خی khi:خوک و خرس (در برخی گویش های گلستان و مازندران)

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • سلام و عرض ادب خدمت خواهر بزرگوار
      ممنون از حضور شما ، ایده خوبی یه . یاد و نام این شاعر بزرگ همیشه در دلها زنده است
      موفق باشی

  3. جواد مهدی پور

    آذر 14, 1401

    💐🙏
    درود بر شما

  4. مهدی سیدحسینی

    آذر 14, 1401

    درود جناب طاهری
    زیباست
    شاد و سلامت باشید 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا