🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 به یادِ نور نقره‌ی مهتاب

(ثبت: 249654) مرداد 8, 1401 

 

پرده‌ی شب را بکش
و امتداد دریاچه‌های عبوس را
به ستاره‌های مات بیاویز

ابرهای سرگردان
دشنه ندارند
صورت ماه را بدزد
و به یقه‌ی پیراهنِ یاقوتیِ سواحل
بدوز
تا در هنگامه‌ی رقص کولی‌ها
از هر زمان
به زمین نزدیکتر شود

می دانی
جاده‌ی خاطرات همیشه برفی‌ست
و کوه‌های الماس
نه هرگز دورند
و نه هیچگاه نزدیک

اشک بوته‌های لخت و سیاه را ببین
روشن تر از آن است
که در چنین آسمان سردی
ستاره شود

تنها
ما مانده‌ایم و پارو زدن
در آب‌های کبود …

 

#فریبا_نوری
دهم خرداد چهارصد و یک