🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بوی محرّم

(ثبت: 241105) مرداد 19, 1400 

بوی محرّم

رخت مشکی برتنم غم را تداعی می کند
رنگ پرچم های کوچه هم نوایی می کند

می رسد کشتی زِ دریایی که با موجی عظیم
از دلِ هر شیعه ای ، او دلربایی می کند

یک علَم از دور می بینم ، علمداری رشید
مثل مولایم علی(ع) لشکرگشایی می کند

کودکی شش ماهه امّا ، در دلِ دریای غم…
با دو دستِ کوچکش او ناخدایی می کند

شبهِ پیغمبر(ص) چو نوری می درخشد روبرو
قرصِ مَه از منظرش گویا گدایی می کند

مرگ را شرمنده ی چشمان قاسم دیده ام ..
او حضور مجتبی(ع) را رونمایی می کند

کاروانی با سخاوت ، خاندانی پاکِ پاک….
می رسد از راه ، کاری ماورایی می کند

گریه اندر روضه اش غم را زِ قلبم می برد
گفته ام را مُهر ، اشعار (صفایی) می کند

گوشه چشمی سوی ما کن خامس آل عبا
این نظر بر کارِ ما ، کاری خدایی می کند

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 19, 1400

    یا حسین!
    خوش به حال شما که توفیق دارید از محبت امام حسین بسرایید!
    برای بنده هم دعا کنید بزرگوار ❤️🙏

  2. حسن نبی

    مرداد 19, 1400

    زنده باشید جناب رضاپور ، محتاجیم به دعا🙏🏼🙏🏼

  3. طارق خراسانی

    مرداد 19, 1400

    سلاام و درود

    عالی ست
    اجرتان با خدای شهیدان کربلا

    در پناه خدا سلامت زی 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

  4. حسن نبی

    مرداد 20, 1400

    درود و ارادت و التماس دعا جناب طارق🙏🏼✋

  5. کبری محمدی

    مرداد 21, 1400

    🌿سلام بر امام عشق، حسین جانم🌿

    سلام
    مثل همیشه عالی قلم زده اید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹
    ««گوشه چشمی سوی ما کن خامس آل عبا
    این نظر بر کارِ ما ، کاری خدایی می کند»»
    همه ابیات زیباست

    • حسن نبی

      مرداد 22, 1400

      درود و سپاس از لطف همیشگی شما🙏🏼🖤🙏🏼

  6. محمد یزدانی

    مرداد 29, 1400

    سلام و ارادت
    بسیارعالی و تاثیرگذار سروده ااید
    با اشتیاق خواندم و یکایک ابیات را پسندیدم

    التماس دعای خیر

    • حسن نبی

      مرداد 29, 1400

      سلام و عرض ارادت اُستاد

      درس پس می دهیم ، محتاجم به دعا🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا