🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بیگانه

(ثبت: 249742) مرداد 11, 1401 

 

متنفّر از دروغیم ، بیزار از صداقت
از دشمنی گریزان ، بیگانه با رفاقت
.
ما رهروان حقّیم ، در کوره راه باطل
چون مومنان کافر ، دیوانگان عاقل
.
ما در عیان نهانیم ، مُشتی لب و دهانیم
در عُمق قلب یاران ، بی نام و بی نشانیم
.
حرص و غرور در ما گردیده مذهب و کیش
هرگز نمی پذیریم رای مخالف خویش
.
خود را به دور دانیم از آنچه غرقِ آنیم
یک گوش هم اضافی ست ، ما جملگی زبانیم
.
آسایش دو گیتی افسانه گشته دیگر
با دشمنان مروّت ، با دوست پشت و خنجر
.
شک می کنیم هر دم بر آنچه باور ماست
باور کنیم دمادم شک هایمان که بیجاست
.
ما دیده های خود را ، وهم و خیال خواندیم
نادیده های فرضی بر جای آن نشاندیم
.
بر نسیهٔ نبودن ، دادیم نقدِ بودن
همواره کارمان شد اندیشه را زدودن
.
دنیا نبرده انگار ، بویی از آدمیّت
دیدش به کیفیت کور ، دل بسته بر کمیّت
.
در مُلکِ واقعیّت خواهیم ما حقیقت
لعنت به آنکه آموخت بر ما چنین طریقت
.
سروده : بابک حادثه

 

 

 

 

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 11, 1401

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌿

    • علی احمدی

      مرداد 11, 1401

      سپاسمندم سرور گران ارج منت نهادین بر حقیر 🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    مرداد 12, 1401

    در مُلکِ واقعیّت خواهیم ما حقیقت
    لعنت به آنکه آموخت بر ما چنین طریقت

    سلام

    عجب غزل زیبایی

    آفرین

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

    • علی احمدی

      مرداد 14, 1401

      بر ترکه تواضع می کوبید استاد پاینده باشید🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا