🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حیطه پرگار

(ثبت: 265289) آبان 13, 1402 

 

تا مست شراب لب دلدار نگردم‌
هوشیار نخواهم شد و بیدار نگردم‌

یغما ببر ای دزد همه دار و ندارم‌
جز بهر نگار ، عازم پیکار نگردم ‌

ای شیخ گلو پاره مکن تا نرسد یار‌
صد پاره شوم صالح و دین دار نگردم‌

ما را تو نترسان ز پریشانی دوزخ‌
جز آتش هجران وی آزار نگردم ‌

دنیا کنم انکار و به جز وصلت با او‌
من مرتکب خواهش و اصرار نگردم‌

یک مرتبه بر حول مدارش چو بچرخم‌
خارج ، من از این حیطه پرگار نگردم‌

با این دل خونین و پر از زخم چه کردی؟‌
بیمارم و اندر ره تیمار نگردم ‌

سالار دهد امر وفاداری و ایثار‌
تا در ره عشاق ، جفاکار نگردم ‌
‌‌
ارباب ، منم شیر ره خانه به دوشت‌
هم مسلک بی مایه کفتار نگردم ‌

سروده : بابک حادثه

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    آبان 14, 1402

    سلام دوست عزیز
    امید که به قولت _ در بیت آخر _ وفادار بمانی . چون کفتارها فراوانند

    • علی احمدی

      آبان 14, 1402

      درودتان باد

      من بر جنازه کسی خیانت نخواهم
      کرد مضاف بر اینکه به تخیلات ماورایی هیچ باوری ندارم و چون می دانم این فرصت ناب زندگی فقط یک بار دست داده پس با بهترین کیفیت ممکن آن را طی می نمایم تا پس از مرگم نامم نیک بماند . سپاس از حضور ثمین شما و بدرود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا